TMB Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Hei. Jeg gikk alle tre årene på elektro, altså VG1 Elektrofag, VG2 data og elektronikk, og VG3 Dataelektroniker. Jeg er nå lærling i telekommunikasjonsmontørfaget, som jeg egentlig ikke trenger VG3 til. Man kan bli lærling her etter VG2 data og elektronikk. Pga dette fikk jeg et halvt års kortere læretid. Jeg er ferdig med læretiden i oktober 2013 og skal da avlegge fagprøve i telekommunikasjonsmontørfaget. Men så kommer spørsmålet mitt; siden jeg har gått VG3 og bestått, kan jeg i tillegg ta fagprøve i dataelektronikerfaget slik at jeg ender opp med to fagbrev? Og hvis jeg har to fagbrev, har jeg krav på noe tillegg på lønna for det "ekstra fagbrevet"? Takk! Endret 4. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Og hvis jeg har to fagbrev, har jeg krav på noe tillegg på lønna for det "ekstra fagbrevet"? Det er jo alltids en fordel med 2 fagbrev, men jeg vil fraråde å spørre om lønnsforhøyelse allerede ved jobbintervju Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå