entotre Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 En person jeg har hjulpet med å flytte et domene har problemer med å motta e-post fra dette nye domenet. Mailserveren er satt opp til mail.domenenavn.no (slik webhotellet sier). Likevel får man feilmelding: "Finner ikke vert mail.domenenavn.no". Mailserveren svarer på ping. Videre har jeg satt opp nøyaktig samme konto på min PC for å teste og jeg får da mottatt e-posten som er på den aktuelle kontoen (legger kopi av e-posten på serveren, ja). Jeg begynner å lure på om problemet på en eller annen måte ligger hos aksessleverandøren - siden dette er den eneste forskjellen på de to stedene e-posten lastes ned. Tips mottas med takk..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg begynner å lure på om problemet på en eller annen måte ligger hos aksessleverandøren - siden dette er den eneste forskjellen på de to stedene e-posten lastes ned. Tips mottas med takk..... Problemmaskinen får pinget mailserveren via domenenavnet? Hva sier nslookup på problemaskinen? Hvor lenge siden er det domenen ble flyttet? Lenke til kommentar
entotre Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Problem-maskinen får pinget mailserveren. nslookup har jeg lite greie på (?) Domenet ble flyttet for en drøy uke siden (les: da var det oppe og gikk). Da domenet lå hos en annen leverandør gikk det alldeles glimrende å hente ned e-post (da var webhotellet hos aksessleverandøren). Lenke til kommentar
entotre Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Kom på hva du mente med nslookup - vitsen er at maskinen skal finne ipadressen til mailserveren når man kjører nslookup mail.domenenavn.no i f.eks. et CMD-vindu? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Kom på hva du mente med nslookup - vitsen er at maskinen skal finne ipadressen til mailserveren når man kjørernslookup mail.domenenavn.no i f.eks. et CMD-vindu? Ja Lenke til kommentar
entotre Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Og hvis dette ikke fungerer, hva kan årsaken være/hvor kan feilen ligge? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Og hvis dette ikke fungerer, hva kan årsaken være/hvor kan feilen ligge? Feil på DNS-oppslaget hos leverandør/ISP er jo en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå