Gå til innhold

NRK-nett-tv på smart-tv?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en diskusjon med faren min for noen dager siden, hvorvidt vi burde få oss ny(e) tver eller ikke. Han mente på at vi burde snart tenke på å skaffe oss smart-tv(er), når det blir mulig å se NRK-nett-tv på den. Noe alá WiMP-appen på Canal digital sine PVR-dekodere.

Jeg ble overrasket over at dette ikke er lansert enda, så jeg stiller mine tvil, og spør heller eierne av smart-tver; stemmer det at det ikke er mulig å se NRK-nett-tv gjennom smart-tven? Hvis det er mulig, hvor tungvindt er det å gjør det?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Leste litt på nrkbeta.no i dag, og kom over dette innlegget. Det forklarer litt om hvorfor det ikke finnes nrk apper til Smart-TVer.

Det er også et stort problem at det ikke finnes noen standard for streaming av innhold: Samsung har for eksempel intet mindre enn to forskjellige “standarder” i apparatene de selger.

Så lenge det ikke finnes noen ordentlig standard på feltet, kommer ikke NRK til å lage noen applikasjon for alle de ulike fjernsynene der ute, det har vi rett og slett ikke ressurser til.

kilde: http://nrkbeta.no/20...#comment-119411

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...