TheLover Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Hei! Når en bruker utfører en handling på siden min lagrer jeg en time()-parameter i databasen, en unix-timestamp. Men når jeg skal fetche den ut igjen og regne ut hvor lenge det er siden, f.eks "1 time, 3 minutter" sliter jeg litt. Eneste funksjonen jeg har vært borti som fungerer såpass bra at den skiller mellom minutter, timer, dager, måneder og år er ett jeg fant i Wallscript pakken til 9lessons. Problemet her er at den gjør følgende feil: 1 time, 3 minutter blir til 1 time, 63 minutter Samme med følgende eksempel: 1 dag, 3 timer blir til 1 dag, 27 timer Er det noen som kan pointe meg i rett direction, evt. gi meg en fungerende kode? Takk på forhånd! Mvh Kjell Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Her er et eksempel <?php echo 'Tiden nå: ' . date('d.m.y H:i:s', time()); echo '<br><br>'; /** regne framover i tid **/ $stamp = 1352060429; echo 'det er ' . date('H \t\i\m\e\r\, i \m\i\n \o\g s \s\e\k', $stamp-time()) . ' til: ' . date('d.m.y H:i:s', $stamp); echo '<br>'; /** regne bakover i tid **/ $stamp = 1352040680; echo 'det er ' . date('H \t\i\m\e\r\, i \m\i\n \o\g s \s\e\k', time()-$stamp) . ' siden: ' . date('d.m.y H:i:s', $stamp); Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Jeg har brukt denne funksjonen i flere av mine prosjekter: http://stackoverflow.com/questions/6679010/converting-a-unix-time-stamp-to-twitter-facebook-style Fungerer veldig fint, og det er lett å endre på koden. Bruk $granularity til å bestemme hvor mange "faser" tilbake den skal vise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå