*F* Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Har et problem. Skulle i går rygge opp en ganske bratt bakke med bilen min, VW Passat 1.6 Bensin (Sedan), hadde bilen i revers, og presset bilen så godt jeg kunne, men kom ikke særlig langt, bilen greide ikke å dra seg opp, endre med at jeg stoppet i bakken og lasset av det jeg skulle lasse av, luktet forrsten litt svidd, men tengte ikke at det gjorde noe, gjør jo somregel det når man presser bilen litt. Uansett, da jeg skulle kjøre igjen merket jeg at bilen kjører fremover, men om jeg gir litt på er det bare turtallet som øker, men ikke drivkraften til julene. Merker også at det er litt vibrering i pungtet mellom der bilen driver og der den bare øker i turtall. Noen som kjenner problemet? Jeg tengte noe kanskje bare var gådt varmt, men da jeg testet i dag var problemet der enda, og det lukter fremdeles svidd. Har en forsikringsak på denne (karroseri) og den blir vel å kondemneres, så er begrenset hva jeg gidder legge i den av penger nå Og en annen ting, er det mulig å bruke bilen slik den er nå en stund? Endret 4. november 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Mye mulig det er clutchen som er gåen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Meget mulig, blir jo litt sluring med slik rygging. Men til spørsmålet: a) Er det noe problem å bruke den inntill videre? Jeg har en forsikringssak med en trailer som krasjet i meg, så bilen blir nok kondemnert, men jeg har en kjedelig følelse av at det kan ta både en og to og tre måneder eller mer før den saken er ferdig, utenlandsk motpart b) Hvor mye koster det eventuelt å bytte en slik en? Eventuelt er det stress? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Dette høres ut som en klassisk utslitt clutch. Clutch er en av de mest kostbare tekniske reparasjonene man kan gjøre på en bil, dessverre. Det koster sjelden under 10.000 kr. Du kan bruke bilen så lenge den går fremover, men det høres ut som om den vil slure konstant om kort tid og da kommer du ikke av flekken uansett turtall og valg av gir. Svidd lukten kommer fra clutchen når den slurer. Endret 4. november 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå