E_S Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Her hvor jeg bor er det trådløst nett over hele bygget med WPA-Enterprise. Det er massevis av aksesspunkter spredt rundt for å dekke de fleste steder, blant annet rett utenfor min dør. Dette punktet får jeg godt signal fra, mens jeg også får inn 5-6 andre med middels til dårlig signal. Problemet er at Windows insisterer på å koble til et vilkårlig aksesspunkt og derfor prøver å koble til et det knapt er signal fra, og dette funker selvfølgelig ikke. Må resette WLAN-adapteren 10-15 ganger før den etter Lotto-prinsippet velger det aksesspunktet utenfor døren min som det faktisk er sterkt nok signal til. Jeg har oversikt over alle MAC-adressene til aksesspunktene og lurer på om det er noen måte å "tvinge" til å koble til et punkt med en bestemt MAC-adresse slik at det faktisk fungerer å koble til. Hadde nett nå de tre siste ukene, men så ble det strømbrudd i går, og nå er det på'n igjen med uendelige forsøk uten tilkobling før jeg ga opp og slo på WLAN-routerfunksjonen i mobilen.. Altså - kan man "tvinge" Windows til å koble til et bestemt aksesspunkt i et nettverk av denne typen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå