Gantzo Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Hei folkens! Nå har jeg støttet på et litt irriterende problem Maskinen fungerer perfekt til vanlig bruk. Tenker da på film, musikk og surfing, men så fort jeg rører meg inn i et spill som er litt større en flash. Da låser spillet seg (ikke maskinen) etter 10-20 minutter in-game, så er det den gode gamle ctrl-alt-delete for å fikse problemet. Har prøvd å kjøre Prim95, mem-test og Furtest. Ingen ut av programmene viser tegn til at det er noe problem, men samtidig så har jeg noen tanker selv å kaste ut. -> Varmetrøbbel - Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor maskinen ikke kneler på disse testene da ? De tallene dere ser på bildet under er logget fra jeg startet å spille et spill til det crashet. Samtidig så skal det sies at på Furtest så har GPU vært oppe i hele 96 grader (lengere periode), uten at maskinen klikket. Virker som det kun hender på spill -.-' -> Kan det være noe med SSD disken? Er det noen programmer jeg kan kjøre for å teste SSD'en ? Husker jo de gode gamle rotasjonsdiskene, der var det jo mange tester som kunne brukes, men er lenge siden jeg har holdt på med data nå Så har ikke satt meg nåkk inn i det til å vite om det er noen gode testprogrammer for ssd? Problemet med denne maskinen er at jeg ikke kommer til viften for å se om jeg må rense den. Viften ligger plassert midt inni maskinen å jeg har en tanke om at den tar inn luft fra toppen av maskinen, fremfor under. Dette hindrer meg i å få støvrenset den uten å måtte skru opp maskinen å mest trulig ødelegge den warrenty stickern som ligger inni her en plass. Med slike temps så har jeg jo også lyst at det blir byttet pasta på komponentene, men har jeg noe grunnlag som tilsier at jeg har krav på dette? Tenker siden de hindrer jo meg i å rense maskinen selv uten å ødelegge garantien, men samtidig så blir jo ytelsen kraftig redusert ved at maskinen hele tiden går seg varm / evt låser seg. Dette er jo helt feil i forhold til at jeg har kjøpt en maskin som skal fungere? - Garantien på 1 år er oversteget med noen få mnd... Så ligger under reklamasjonsretten på dette problemet. Håper på gode svar Takk for hjelpen! Edit: Her er specs på maskinen. Intel® Core i5-2410M CPU @ 2.30GHz Geforce GT550m / Intel HD Graphics 3000 ( Hybrid løsning ) Kingston 128GB SSD - Husker ikke navn, men står i bildetekst Bios på maskinen: 302 ram: 4GB 1333mhz ^^ OS: Windows 7 Ultimate - 64bit Endret 4. november 2012 av Dizato Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Tenker å ringe Infocare imorgen, men vært greit med litt feedback på hva jeg kan forvente meg / vite litt om hva jeg faktisk har krav på Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 135 visninge, null svar.. *Bump* x) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå