Gå til innhold

[Løst] Nettverkskort oppfører seg plutselig merkelig


TMB

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et ASUS P8Z68-V PRO med et Intel 82579V-nettverkskort. Ruteren som styrer det hele er en Netgear N600 WNDR3700.

 

Maskinen er satt opp med statisk IP (192.168.1.2) grunnet at jeg bedriver en del ting som krever port forwarding og da er det ikke så greit med dynamisk IP. Pluss at jeg liker å ha oversikt.

 

Helt frem til kanskje en uke siden, har dette fungert som det skal. Men så oppdaget jeg plutselig at nettverkskortet var satt til DHCP. Så jeg satt det tilbake til slik det skal være, men da jeg trykker close for å lagre innstillingene får jeg beskjed om at innstillingene jeg oppga allerede er i bruk på et annet nettverkskort i systemet som ikke lenger er i bruk, nemlig Intel 82579LM.

 

Javel? Jeg trykker at det er greit, men da kommer nettverket som "unidentified network" og jeg kom ikke på nett.

 

Ser i device manager, her ligger det kun ett nettverkskort og det er Intel 82579V. Prøver å avinstallere det og installere drivere på nytt, da fungerer det en liten stund med statisk IP. Så i dag skjedde det samme igjen, men nå hjelper det ikke å reinstallere.

 

Så nå er jeg stuck på DHCP for å komme på nett og det er lite gunstig.

 

Hva kan jeg gjøre? Har lite lyst til å formatere/reinstallere Windows nå (7 x64).

 

Har forsøkt å oppgi en annen ip enn 2, men det er ingen forandring.

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...