Gå til innhold

HTC 8X, Lumia 920 eller iPhone 5?

Skylake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Av de du foreslår ville jeg valgt iPhone 5, da jeg ikke har behov for større skjerm. Dersom du går for Windows Phone, bør du ta en titt på Samsung Ativ S, som etter min oppfatning er et bedre alterantiv enn både 920 og 8x.

Lenke til kommentar

Enig med Zanta, Ativ S virker som et bedre alternativ. Sjekk denne tråden om litt mer detaljer :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468275

Christoffero89 ville jeg bare sett vekk i fra... Windows 8 er en storsatsning på mobil, tabler og PC fronten som skal fungere sømløst på tvers og henge godt sammen med skydrive. For å ikke snakke om Live kontoen. Her vil oppdateringer komme hyppig og jeg vil tro på lik linje som Apple. Hvorfor?

Fordi ingen av produsentene som Nokia og andre endrer på utseende i den grad de gjør med Android som Sense og lignende.

Jeg er i samme bås og vurderer hvilken windows mobil jeg vil ha og vipper mellom Ativ S og Nokia Lumia 920. Valget mitt faller nok på Ativ S da jeg har mulighet for ekstra batteri. De andre kan ikke byttes. Dette er bare en personlig preferanse, men liker du å ta gode bilder og trådløs lading (som er ufattelig kult), så velger du nokia, men den er litt tyngre.

iPhone 5 er ikke noe spennende å gå til dersom du har 4 fra før. Litt lettere og lengre, eller same same. Syns det er syns at de ikke har gjort noe endringer (svært lite) på menysystemet siste 5 åra. Ja, det fungerer, men litt mer innovative kunne dem vært. Ser jo ut som det er hogd ut fra steinalderen nå kontra konkurentene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan kan vi stole på at man feks kan få w9 når det kommer? Ingen w7.5 får oppdatering til w8. Alle kunder ble rævkjørt av microsoft der. Ingen garanti for at de gjør det igjen....

Det er for dårligt at nye mobiler ikke får nyeste os når feks apple enda oppdaterer 3gs fra 2009

Vil tro at det er større sjanse for det fordi ved W8 har MS satt minimumkrav på hva slags Hardware mobilprodusentene må ha på telefonene med W8.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor du henger deg opp i disse oppdateringene. Folk bytter i snitt mobil hvert 12-18 måned uansett. Og jeg tror ikke W9 er ute til da, trolig noen quckfixes og småoppdateringer med nye features.

At 3GS fortsatt oppdateres er nok greit det, men de får ikke alt som kommer på siste iOS. Har dem Siri? Nei. Flyover? Nei, Panorama? Nei, Turn-by-turn? nei... etc.

Merker at du er frustrert over w7 og manglende oppdateringer, men ting var ikke så standardisert da. Jeg kikket selv på w7, den gang lumia 700. Men valgte å vente frem til windows8 kom. Nå har jeg lekt en del med Windows8 på min stuepc, og gleder meg veldig til å se hvor sømløst dette kan bli med en w8 mobil.

I tillegg har jeg skydrive med 25GB som jeg bruker aktivt på jobb. Den er gratis, og hva får du av APPLE? Jo, 5GB iCloud og resten koster spenn. Er ikke mange bilder, apps og spotifylister før du har sprengt den.

Mye frustrasjon hos mange på akkurat iCloud. Den brude vært oppg til minst 10GB ved iOS6.

Lenke til kommentar

Klar over at fleste bytter innen 1 år. Men så kom feks lumia 900 på våren til Norge og den er allerede utdatert nå pga den ikke får nyeste os og vil komme svært lite nye Apps til den gamle plattformen. Det blir nokk bedre nå men allikavel for dumt

Det kan du så si, men her har nok heller Nokia gitt ris på egen bak med å ikke følge HW standarden. MS har sagt at dersom noen vil lage mobiler med W8, så må det være med et minstekrav av hardware.

Syns ikke Microsoft skal klandres for at Nokia har kastet ut en lumia 900. Som for øverig i mine øyner er dårligere enn 700 da de har større skjerm med samme oppløsning og dårligere batter.

Når det kommer til Apple så syns jeg det er litt artig at de ikke har gitt noen Heads-up til tredjepart produsenter om at det kommer ny ladeplugg. Er ikke noe bedre der hvor folk kjøper B&W anlegg til 10.000 med gammel docking, så kommer apple rett etterpå med ny plugg.

Man finner drit uansett hvem sin hage man roter i, se heller på muligheter og fordeler.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan vi stole på at man feks kan få w9 når det kommer? Ingen w7.5 får oppdatering til w8. Alle kunder ble rævkjørt av microsoft der. Ingen garanti for at de gjør det igjen....

Det er for dårligt at nye mobiler ikke får nyeste os når feks apple enda oppdaterer 3gs fra 2009

Her blir jeg nødt til å korrigere. Grunnen til at telefonene ikke kunne oppgradere til WinPhone 8 var nettopp pga de skiftet ut hele motoren, (kernel) til samme motor som nyeste Windows 8 bruker. En helt enorm oppdatering bak panseret som man som sluttbruker ikke nødvendigvis ser så mye til. Men forskjellen her er at nå ligger alt tilrette for støtte for oppdateringer i uoverskuelig fremtid. Windows-kjernen har kjempegod støtte for maskinvare og drivere, ingen kan slå i bordet med noe i nærheten engang. Så du trenger ikke bekymre deg. Det eneste som kunne hindret en gratis oppdatering måtte vært hvis Microsoft ville tjene penger, men det gjør de likevel på andre områder, og er mer interessert og få større markedsandel på mobilfronten enn å skremme bort sin kundegruppe med å kreve at folk må kjøpe ny mobil for kommende updates. Endret av Don Juan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Iphone5 ser jeg ikke poenget med når du kan få iphone4 og 4s til en billigere penge.

iPhone 5 koster ikke sååå mye mer enn 4S, og er sånn ca dobbelt så rask ( http://www.anandtech.com/show/6324/the-iphone-5-performance-preview ), har bedre kamera, 3 mikrofoner for bedre aktiv støydemping og litt større (men ikke for stor) skjerm, som også er bedre enn den på 4S.

Lenke til kommentar

Christoffer: forskjellen er vel at det mer mye nytt i lumia 920 over 800, som feks ny hjemmeskjerm, NFC, osv. Og nytt OS.

Tror ikke det er noe å bekymre seg for mtp oppdateringer for wp8.

. Er stor forskjell fra iPhone 4 til 5. Vesentlig raskere og større skjerm. Helt annen verden. Derimot mindre forskjell fra iPhone 4s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...