Gå til innhold

Må man snart ha lege -eller advokatlønn for å leie bosted?

petterpann

Anbefalte innlegg

Løsningen er å bo hjemme hos foreldrene og spare opp penger, eller dele leiekostnadene med samboer eller bo med en venn eller to i en periode til du har råd til å stå på egne ben.

Så du mener at personer i en alder av 20-30 år skal bo hjemme med foreldrene sine for å spare opp penger? Dessuten er det ikke alle som er så bortskjemte at foreldrene vil la deg bo hjemme i en slik alder, og ihvertfall ikke gratis. Dessuten er det ikke uvanlig å flytte bort fra foreldrehjemmet fordi man må vekk for å få seg jobb.

Ja hvis man har snille foreldre som ikke har noe imot det så er det bra løsning.

Bor man hjemme gratis og man bruker pengene forsiktig, jobber mye, så holder det å jobbe 1-2 år for å skaffe depositium for å kjøpe noe eget. Men ja jeg er enig at ikke alle er så heldig at de får bo hjemme gratis, eller hater å bo hjemme og ønsker å komme seg vekk fortest mulig.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DN har fra tid til annen hatt intervjuer med suppehuer som har ekstrapolert trender og tenkt seg frem til at vi om ti år er nødt til å ha spart fra barna var påtenkt for å kunne få de til å flytte ut innen de fyller førti (dessverre er dette bare en marginal overdrivelse av de faktiske intervjuene). Slikt faller selvsagt på sin egen urimelighet, prisene faller lenge før vi kommer dit. Men det er ganske skremmende at det er denne tankegangen som ligger bak når en del banker betaler ut lån.

Når mange nok finner ut at det finnes langt morsommere måter å bruke 2.5 millioner kroner på enn 40 kvadratmeter mugg og linoleum i en middels kjip Oslogate ordner nok dette her seg.

Prisene er høye fordi mange har fått for seg at det er en god idé å hoste opp slike summer, for min egen del ser jeg liten grunn til å etablere meg i Norge med de tilstandene som finnes nå, mine kroner skal brukes på dykking, øl og reising, ikke reguleringsplaner, dyre gafler og induksjonstopper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...