Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Irriterende bæsjevaner

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bare et spørsmål om bæsjevanene mine, for å være indiskre..

Det har seg sånn at jeg står opp 06:30 hver morgen, og gjør det jeg skal på toalettet rundt 06:50. Spiser så en liten grenolafrokost, før jeg setter meg på syklen til togstasjonen. Denne sykkelturen byr ikke på noen form for fysisk utfordring, ettersom den består av 80% nedoverbakke pg 20% flatmark, og varer i 5 min.

Når jeg så går av toget rundt klokka åtte, er det første jeg gjør å gå på toalettet igjen for å gjøre nummer 2. Spørsmålet er, hvorfor blir jeg ikke ferdig første gang, og hva kan jeg gjøre for å endre det?

Er 17 år og noe kraftig. Vet ikke om det er relevant, men har gått ned 10 kg de siste to månedene, omtrent samme periode som dette doproblemet har vart.

Anonym poster: 7ec57f059f3a05e4848abbca31626d54

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bæsjing ? Uvane sier du. Mange ganger reagerer jeg på hvordan det er mulig å gå ned så mye i vekt på noen uker. 10 kilo er etter min mening mye. Men alltid ved en slankekur så er det vannet i kroppen som forsvinner først. Etter hva jeg ser er grenola en sukkerholdig rett. Slikt "smører" tarmen. Dessuten tar kroppen opp sukkeret istedet for næringsinholdet i maten fordi det er lettest tilgjengelig. Sukker er vel ikke din greie ettersom du slanker deg ? Når du inntar maten har mye å si. Spis en godstund før trening. Hvis du konkurrerer er dette viktig for å yte godt. Hvis magen/tarmen ikke er som du liker kan du tenke over at tyggegummi og mange pastiller er glanset med avføringsmiddel. Ja du leste riktig. Drikker du mye vann ? Begrens inntaket. Du trenger ikke mere enn en liter væske per dag. Ved aktivitet noe mere. Ved måltider som middag inneholder maten en god del vann også. Kylling er slankende hvitt brød er det motsatte.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg egentlig ikke slanker meg. Har bare gått fra 0 til 1-2 timers fysisk trening daglig, i tillegg til at brusinntaket har gått fra 1,5 til rundt 0-0,5l daglig.

Spiser generelt sunt, men passer egentlig ikke så nøye på hva jeg spiser, så nei, jeg går ikke på slankekur. Anonym poster: 7ec57f059f3a05e4848abbca31626d54

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har bare et spørsmål om bæsjevanene mine, for å være indiskre..

Det har seg sånn at jeg står opp 06:30 hver morgen, og gjør det jeg skal på toalettet rundt 06:50. Spiser så en liten grenolafrokost, før jeg setter meg på syklen til togstasjonen. Denne sykkelturen byr ikke på noen form for fysisk utfordring, ettersom den består av 80% nedoverbakke pg 20% flatmark, og varer i 5 min.

Når jeg så går av toget rundt klokka åtte, er det første jeg gjør å gå på toalettet igjen for å gjøre nummer 2. Spørsmålet er, hvorfor blir jeg ikke ferdig første gang, og hva kan jeg gjøre for å endre det?

Er 17 år og noe kraftig. Vet ikke om det er relevant, men har gått ned 10 kg de siste to månedene, omtrent samme periode som dette doproblemet har vart.

Anonym poster: 7ec57f059f3a05e4848abbca31626d54

Personlig klarer jeg sjelden å gå på do før jeg har beveget meg litt. Det trenger ikke være snakk om mye. Bare de minuttene med gange jeg har mellom hus, bil og jobb gjør at jeg ofte må gjøre nummer 2 med en gang jeg ankommer jobb. Eller mer irriterende, gjerne rett etter jeg har starta på jobb. Om det at du må gå to ganger irriterer deg, kan det være en løsning å bare la være å gå før du drar hjemmefra?

Lenke til kommentar

Halvliter brus daglig er mere enn nok. Men de fleste tar en brus når det er Pizza eller middag. Hvordan går det med "søtsuget" når du har redusert brusinntaket som du har gjort ? Kan bæsjevanen endres hvis du inntar brusen tidligere på dagen ? Jeg tror det. Om du drikker lettbrus så setter jeg likhetstegn mellom dette og sukkerholdig brus. Søtningsstoffet aspartam er som gift for kroppen og enkelte som har et stort inntak har opplevd lammelser i musklaturen......Styr unna. Føler du at vekten raser så oppsøk en doktor. Etter min mening har du en sunn innstilling. Hormoner og ubalanse her kan også innvirke på fordøyelse og kroppsvekt. Hvis du inntar p-piller kan du jo prøve en annen type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...