Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig fart på nedlastningen på torrents.

Anbefalte innlegg

Har ei 90/10 mbit linje. Men på min stasjonære pc går nedlastningen på torrentsa sjelden over 300 kb/s.. Har selvfølgelig sjekke linja mi som viser tett opp mot 90 mbit på speedtest.net. Resten av internettet blir også fryktelig tregt når jeg kjører utorrent med et par torrents.. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dataene fra torrents sendes ofte fra andre hjemmemaskiner, og disse har ikke nødvendigvis samme opplasting som du har nedlasting. Sjekk evt innstillingene i torrentprogrammet ditt.

Jeg har selv opplevd at modemet / router blir ustabil ved nedlasting via torrents. Mistenker at det kan være pga mange tilkoblinger. Dette var på ei 20/1 linje.

Du har ikke en form for netlimiter installert? Netbalancer skapte mye trøbbel med linja mi en periode, til jeg fjerna det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har ei 90/10 mbit linje. Men på min stasjonære pc går nedlastningen på torrentsa sjelden over 300 kb/s.. Har selvfølgelig sjekke linja mi som viser tett opp mot 90 mbit på speedtest.net. Resten av internettet blir også fryktelig tregt når jeg kjører utorrent med et par torrents.. Noen som kan hjelpe?

Har du åpnet porter?

Lenke til kommentar

Du har ikke en form for netlimiter installert? Netbalancer skapte mye trøbbel med linja mi en periode, til jeg fjerna det.

Aner ikke hva det er jeg..

Har du åpnet porter?

Nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei.

Det kan være en faktor det! Før når jeg brukte torrent, og ikke hadde åpnet porter så hadde jeg samme problemet som deg.

Lenke til kommentar

Deler du mye?? eller har andre opplastinger, for jeg har erfart at når man har mye ned og lite opp (slik du har), så kan det fucke til hastigheten, (hver datapakke må bes om, så torrents har veldig høy bruk på opp/ut -linjen i forhold til andre nedlastningsmetoder.

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...