ilpostino Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har begynt å oppdare koden på hjemmesiden min litt. på en av sidene mine har besøkende muligheten til å legge seg inn på en av mailinglistene mine. har laget en array som inneholder navnet på alle malinglistene. Disse skrives da ut som en mulig mailingliste du kan krysse av for å melde deg på. jeg bruker en for-løkke til å skrive ut alle listene i arrayen. har laget en variabel som teller hvor mange arrays (mailinglister) jeg har lagt ut. problemet oppstår når jeg prøver å legge denne inn i løkken, da blir det nemmelig ikke skrevet ut noe som helst. (har all konfigurasjon av scriptet øverst i scriptfilen og synes det da blir dumt å scrolle ned til for-løkken for å oppdatere den også. planen er at det skal se slik ut som det gjør under. (Det er denne versjonen som jeg ikke får til å funke). for å få den til å virke bytter du ut $result inne i løkken. <code> $liste[1] = "cinema"; $liste[2] = "nsa"; $liste[3] = "dse"; $liste[4] = "test"; $result = count($liste); //echo $result; echo("<select size="1" name="Mailinglist">"); for($counter = 1; $counter <= $result; $counter++) { echo("<option value="$liste[$counter]">$liste[$counter]</option>"); } echo("</select>"); </code>[/i] alle forslag/løsninger mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 foreach ($ord in $liste) { print ($ord); } Mener å huske det er slik foreach funker iallefall. Aldri brukt den selv men. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Mulig det funker, men teller den gjennom og returnerer verdien av antall arrays? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Mulig det funker, men teller den gjennom og returnerer verdien av antall arrays? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 foreach ($liste as $verdi) { echo "<option value="$verdi">$verdi</option>"; } Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 foreach ($liste as $verdi) { echo "<option value="$verdi">$verdi</option>"; } Der har du den ja. Og den returnerer ikke antall verdier i listen, men den henter antallet og skriver kun ut så mange ganger så det er verdier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Kan jo alltids ta en slik en til slutt: echo "Vi har ".sizeof($liste)." mailinglister"; Mulig det funker, men teller den gjennom og returnerer verdien av antall arrays? Du har kun ett array ($liste), det du returnerer er elementer i arrayet. Da vet du det også Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 det ble akurat slik jeg hadde tenkt meg det. takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå