Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet uten tastatur..

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg driver å skal bygge sammen en maskin av gamle komponenter som har samlet seg opp gjennom årene og støter på et problem jeg trodde tilhørte steinalderen..

Greia er at jeg er nødt til å komme meg inn i bois for å boote, men får bare opp "keyboard error or no keyboard present". Min delvis sviktene hukommelse sier meg at jeg trenger et PS/2-tastatur for å få bukt med problemet.. Mine 3 USB-tastatur funket i hvertfall ikke i noen av USB-portene på HK, og jeg har også prøvd med en slik USB-PS/2 adapter uten stort hell. Men den adapteren jeg har brukt er egentlig til mus, så jeg lurer på om kansje det er dette som er problemet?

Har lett litt etter et nytt tastatur med PS/2-tilkobling, og har funnet frem til dette. Men jeg vet ikke helt om det får bukt med mitt lille problem eller ikke.. Kan også nevnes at det gjelder et ASUS M2N-E hovedkort.

Her er også et lite bilde av problemet mitt: http://i.imgur.com/kxFEP.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke sjekket innstillingene i BIOS siden tastaturet ikke blir registrert, har prøvd å resette BIOS også uten hell.

Vil jeg klare å fikse problemet mitt med å kjøpe det tastaturet jeg linket til?

Eller er det noen som eventuelt vet om et PS/2 tastatur som blir billigere inkludert frakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...