Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passer dette for Trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Har nettop bestilt ADSL 1700/512 fra Catch.

Så er det slik at familien MÅ ha trådløst nettverk noe jeg egentlig ikke har noe imot.

Nå vil jeg bare sjekke at det jeg har satt sammen ikke er noe feil med det jeg har satt sammen. Vil også vite om merket/varene jeg har valgt er bra.

Vi har (snart) fire datamaskiner:

Den ene er min (får den om ca. 1 måned) som er rett ved den Trådløse Routeren så jeg trenger bare en nettverks kabel (det finnes vel noe switch lignende på baksiden av den trådløse routeren?)

Den andre er mamma sin stasjonære som får ett trådløst PCI kort.

Den tredje er også mamma sin, men den er bærbar så den får ett PCMCIA kort.

Så kommer stefaren min på besøk av og til, han kan også bare kjøpe ett trådløst PCMCIA kort siden han har en bærbar.

Så nå vil jeg vite om dette passer sammen:

1 Trådløse router og PCMCIA kort i ett kit: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl (Til mammas bærbare, legger til et kort også for stefaren min sin bærbare. Kjøper pakken istedenfor Router og PCMCIA kort separat, sparer litt penger også..)

1 PCI Trådløst Kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=16&s=kom (Til mammas stasjonære datamaskin.)

Så kjøper jeg ett ekstra PCMCIA kort for stefaren min sin bærbare. Den er akkurat lik som PCMCIA kortet i kittet.

Passer dette? Bra kvalitet?

Trenger jeg noe som formidler signalene? Allt foregår i en etasje. Huset er av tre inne hos oss. Det er ca 10 meters avstand i luftlinje til maskinen som er lengst unna.

Håper noen også kan gi meg forslag til ett bra nettverks kort til min datamaskin som jeg får om ca. 1 måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...