Gå til innhold

Ville du levd i 1000 år? Eller evig?

Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke noe sted det passet bedre å poste dette så vi får la det stå til.

Dersom du fikk muligheten til å leve i 1000 år, ville du gjort det? Si at du ville opplevd de samme sykdommene mot de siste 10 leveårene som en vanlig person, altså at du fikk tilbringe ca. 970 år som en "frisk voksen".

Selv tror jeg at jeg definitivt ville tatt muligheten selv om det betydde at jeg måtte sett mine nærmerste dø samtidig som jeg gikk videre og levde i hundrevis av år til. Grunnen til dette er todelt; for det første er jeg redd for å dø. Ikke redd på den måten at det påvirker livet mitt, men heller på den måten at jeg elsker å leve.

For det andre,og dette er muligens det viktigste selv om det er innflettet i mitt første punkt, jeg er nysgjerrig. Jeg er ekstremt nysgjerrig på de vitenskapelige framskrittene; hva kommer vi til å vite om verdensrommet i år 2500? Hvordan er den medisinske utviklingen? Enn det politiske landskapet?

Min store frykt når det kommer til det at jeg en gang skal dø er ikke viten om at jeg ikke får se mine nærmeste, men heller det at jeg ikke får vite hva som skjer i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke hat noe imot å forlenge livet mitt, men hvor lenge kan jeg ikke svare på. Det som jeg fryker hadde skjedd hvis jeg skulle leve 1000+ er at jeg ville distandsert meg fra mennesker siden at livet deres vil fly forbi uten at jeg hadde aldres. Tanken på å se barn, barnebarn osv gå bort mens man ikke eldres høres ut som en forferderlig tanke. Men på en annen side så hadde det jo vært artig å kunne følge utviklingen til Norge og menneskeheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne nok ikke tenkt meg det, selv ikke med 970 år med god helse. Men teoretisk sett kunne det gått an å være med på en romreise, for i rommet passerer visst tida fortere sammenlignet med tida på jorda.

Ville vært kjedelig om alle andre mennesker døde i en atomkatastrofe eller annet, og man ville blitt sittende alene igjen i ruinene. Man måtte sittet der og telt ned dager, f.eks. "10000 dager igjen, 9999, 9998, 9997...".

Lenke til kommentar

Med å leve i 1000 år, mener du da uten mulighet til å dø eller bare at kroppen ikke forfaller?

Hvis man har mulighet til å dø kan jeg ikke se noen bakside ved å ha potensialet til å leve i 1000 år, selvmord er fullt lovlig i norge.

Hvis man ikke kan dø betyr det at en kunne blitt en ekte superhelt, noe som i seg selv er langt mer fristende en den økede levetiden.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på evig lig og evig ungdom. Jeg ville levd 1000 år, eller evig, men kun hvis jeg ikke ble gammel og syk. Det måtte ha vært verdt å leve.

Dette står beskrevet i den orginale posten, leste du den ikke?

Du lever som en frisk voksen person i 20-årene inntil de 10 siste årene.

Lenke til kommentar

PERSONLIG:

Det er viktig å dø her i livet

Det er viktig å være dødelig

Det er viktig å vite hva smerte og tap er

Den sistnevnte ville ikke funket om man ikke var klar over at man kunne dø her i verden. Om man ikke kan dø, ville vi ikke vært redd for vennene og våre elskede og vi ville ikke hatt sympati for den personen som mistet noen......fordi det ville jo ikke gå an å miste noen. Smerte og tap gjør oss sterkere, erfarne og kan bringe folk sammens i sympati og samarbeid.

Om jeg skulle vært udødelig, ville jeg sikkert ha endt opp som en arrogant

selvelsker som skulle ut å redde verden. Jeg vil ikke være arrogant.

Jeg vil være ydmyk, svak og klumsete. Jeg vil være menneskelig.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle vært udødelig, ville jeg sikkert ha endt opp som en arrogant

selvelsker som skulle ut å redde verden. Jeg vil ikke være arrogant.

Det finnes da en raus slike personer i verden i dag. Ser ikke hvorfor en automatisk skulle forandre personlighet fordi en plutselig skulle leve noen år lengre enn nestemann.

Lenke til kommentar

Det finnes da en raus slike personer i verden i dag. Ser ikke hvorfor en automatisk skulle forandre personlighet fordi en plutselig skulle leve noen år lengre enn nestemann.

Jeg ga MIN PERSONLIGE mening om EVIG liv for MEG, ikke lengre liv. Så jeg tror du skal passe deg litt nå

Endret av EpicScore
Lenke til kommentar

Jeg ville levd 1k men ikke evig.... om man kan ta selvmord og dø under evig så velger jeg evig.

Jeg ville valgt 1k fordi jeg lurer på så mye om all den utvikklingen som skjer. Om Verden fortsatt ser tilnærmet lik ut og bare hele utviklingen av allt.

Å leve evig ville vært okei det å men bare om jeg kunne avbryte det evige liv med å ta selvmord på en eller anen måte. Ville ikke levd evig siden når sola dør brennes jo jorda, og da kan jeg ikke leve på jorda lengre.. og med evig liv hva skal man gjøre da? Kanskje bare skyte seg i verdensrommet og se hvor langt man kommer? Men det er det jo ingen vits i siden vem skal man dele kunskapen sin med? Fordelen jeg ser er jo at man har uendelig mye tid og behøver ikke stresse, man kan ha alle yrkene man vill. Kan bytte yrke hvert 30 år elleno. :p

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Som det står i den første posten; du vil dø av naturlige årsaker etter 1000 år. Jeg la bare til "eller evig" i tilfelle noen heller ville det.

Jeg valgte 1000 år fordi å leve evig vil være usannsynlig (ja, jeg vet at 1000 år er usannsynlig også, men dere forstår poenget).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...