Hotel Papa Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Heisann, Kjøpt meg en Asus N56VZ hvor jeg byttet den originale harddisken med en SSD disk. Problemet oppstår når jeg vil installere Windows på nytt fra en bootable USB pinne, hvor jeg får et rødt vindu som sier "Invalid signature detected. Check secure boot policy in setup". Er det noen som vet hvordan jeg kan få løst det? Er det minnepennen som ikke funker? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Du har ikke tilfeldigvis Windows 8 på maskina? Secure boot er en del av Windows 8 som skal gjøre så kun støttet programvare kan starte før selve OSet. Det krever en "signatur" i fila som skal bekrefte at programvaren er trygg. Merkelig at Windows 7 ikke støttes da, hmm. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Jo, maskinen kom med forhåndsinnstallert Windows 8. Men jeg kan ikke bruke Windows 8 da det er noe tull med nettet på skolen, så det støtter ikke Windows 8 enda. Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Dette vet jeg ingenting om, men er det ikke en setting i BIOS: Secure Boot control=[Enabled] Prøvd å slå av denne? Endret 3. november 2012 av helsten2 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Der skjedde det noe! Nå lastet den inn Windows, så får vi se om den vil installere det da. Hjertelig takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå