Jaw Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei! Jeg ble vekket i dag tidlig av at pc'n min peip som en brannalarm/ambulanse... Gjett om jeg var morgengretten , det var mandag, allerede på en søndag! Vel... for å komme til saken. :wink: Pc'n peip, så jeg skrudde den av med en gang. Ettersom prosessorvifta mi begynner å dra på åra og høres ut som en rusa motorsykkel, tenkte jeg at det måtte være den som endelig hadde tatt kvelden og at prossesoren ble for varm. så jeg lot den stå en stund og startet den opp igjen for å se om den gikk rundt hvertfall :-?. Halvveis under bootingen begynte den å pipe så jeg skrudde den av igjen (vifta GIKK rundt, men med samme traktorlyden som før) Deretter tok jeg ut vifta m/kjøleribba og bestillte ny. Selfølgelig kan jeg jo ikke leve uten maskinen min, så jeg tenkte jeg måtte få den opp og gå igjen, hvertfall på en mye lavere klokkefrekvens. Så jeg klinte litt ekstra kjølepasta og satte på vifta igjen. Starta opp, glad og fornøyd , for å klokke ned maskinen min litt. Dette forsto jo maskinen min, som nektet å bli tilbakestående, (selv om det bare ville være for en par dager) og dermed slår den seg bare på i en 3-5 sekunder, og viser POST kode C1 (memory presence test el. no.) før den slår seg av igjen. Er det noen her som hvet hvordan jeg kan fikse dette her, jeg trodde jo selvfølgelig at det var prossessoren som hadde tatt veien, men C1 koden betyr som sagt memory presence check og det er den siste POST'n min stopper på. Og den er bare på i et par sek. før den slår seg av igjen. _______________________________________________ Jeg har: Pentium 4 - 1,5 Abit th7II-RAID 256Mb RDRAM 400 GForce4Ti4400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå