jippi123 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Hei er det noen som vet hvilket snitt man bør ha for å komme inn på master i statsvitenskap ved UIO? Vet at C er minstekravet men er det vanskelig å komme inn med C i snitt? Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Om du ikke får noe vettug svar her så anbefaler jeg deg å ta kontakt med UiO imorgen Det er ofte forskjell på eksterne og interne søkere. Da jeg søkte opptak til masterstudium var det C for interne søkere og C+/B- for eksterne. Institutt for statsvitenskap Åpningstider: Man-fre 12.00-15.00 Telefon: + 47 22 85 51 81 e-post: [email protected] Lenke til kommentar
jippi123 Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Om du ikke får noe vettug svar her så anbefaler jeg deg å ta kontakt med UiO imorgen Det er ofte forskjell på eksterne og interne søkere. Da jeg søkte opptak til masterstudium var det C for interne søkere og C+/B- for eksterne. Institutt for statsvitenskap Åpningstider: Man-fre 12.00-15.00 Telefon: + 47 22 85 51 81 e-post: [email protected] Takk Er det slik at det kun er karakterene fra de to første årene av bacheloren som regnes med i gjennomsnittskarakteren når man søker på master? I å med at mange velger årstudium på tredjeåret? Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Om du ikke får noe vettug svar her så anbefaler jeg deg å ta kontakt med UiO imorgen Det er ofte forskjell på eksterne og interne søkere. Da jeg søkte opptak til masterstudium var det C for interne søkere og C+/B- for eksterne. Institutt for statsvitenskap Åpningstider: Man-fre 12.00-15.00 Telefon: + 47 22 85 51 81 e-post: [email protected] Takk Er det slik at det kun er karakterene fra de to første årene av bacheloren som regnes med i gjennomsnittskarakteren når man søker på master? I å med at mange velger årstudium på tredjeåret? Nei, du må ha en fullført bachelor. Du bare ettersender når du får karakterene. http://www.uio.no/studier/program/statsvitenskap-master/opptak/ Her står det meste igrunn. Rangering av søkere Søkere rangeres etter gjennomsnittskarakteren i opptaksgrunnlaget (fordypningen). Søkere med bakgrunn i bachelorprogrammet i statsvitenskap vurderes på grunnlag av "90-gruppen", søkere med bakgrunn i de tverrfaglige programmene vurderes på grunnlag av "60-gruppen" og de obligatoriske innførings- og avslutningsemnene i programmet. Endret 4. november 2012 av 1814_ Lenke til kommentar
nybruker456 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Nei, du må ha en fullført bachelor. Du bare ettersender når du får karakterene. http://www.uio.no/st...-master/opptak/ Her står det meste igrunn. Rangering av søkere Søkere rangeres etter gjennomsnittskarakteren i opptaksgrunnlaget (fordypningen). Søkere med bakgrunn i bachelorprogrammet i statsvitenskap vurderes på grunnlag av "90-gruppen", søkere med bakgrunn i de tverrfaglige programmene vurderes på grunnlag av "60-gruppen" og de obligatoriske innførings- og avslutningsemnene i programmet. Heisann Er det virkelig C for interne og noe annet for eksterne? Har aldri hørt om det... :S Vet i hvert fall at minstrekravet er C, men ikke hørt om at gjennomsnittskravet er forskjellig for interne og eksterne... er på siste året bachelor ved UiO nå, har 3 B, 1 A, 2 C. mangler bare de 3 siste emnene. Tror du det er noe sjanse for meg å komme inn hvis jeg klarer i det minste 1 B og 2 C til på de siste emnene? Btw, har du noen erfaringer fra masteren hittil? + noen tips og råd ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå