Gå til innhold

Statsvitenskap Master UIO

jippi123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke får noe vettug svar her så anbefaler jeg deg å ta kontakt med UiO imorgen :)

Det er ofte forskjell på eksterne og interne søkere. Da jeg søkte opptak til masterstudium var det C for interne søkere og C+/B- for eksterne.

Institutt for statsvitenskap

Åpningstider:

Man-fre 12.00-15.00

Telefon: + 47 22 85 51 81

e-post: [email protected]

Lenke til kommentar

Om du ikke får noe vettug svar her så anbefaler jeg deg å ta kontakt med UiO imorgen :)

Det er ofte forskjell på eksterne og interne søkere. Da jeg søkte opptak til masterstudium var det C for interne søkere og C+/B- for eksterne.

Åpningstider:

Man-fre 12.00-15.00

Takk

Er det slik at det kun er karakterene fra de to første årene av bacheloren som regnes med i gjennomsnittskarakteren når man søker på master? I å med at mange velger årstudium på tredjeåret?

Lenke til kommentar

Åpningstider:

Man-fre 12.00-15.00

Takk

Er det slik at det kun er karakterene fra de to første årene av bacheloren som regnes med i gjennomsnittskarakteren når man søker på master? I å med at mange velger årstudium på tredjeåret?

Nei, du må ha en fullført bachelor. Du bare ettersender når du får karakterene.

http://www.uio.no/studier/program/statsvitenskap-master/opptak/

Her står det meste igrunn.

Rangering av søkere

Søkere rangeres etter gjennomsnittskarakteren i opptaksgrunnlaget (fordypningen).

Søkere med bakgrunn i bachelorprogrammet i statsvitenskap vurderes på grunnlag av "90-gruppen", søkere med bakgrunn i de tverrfaglige programmene vurderes på grunnlag av "60-gruppen" og de obligatoriske innførings- og avslutningsemnene i programmet.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, du må ha en fullført bachelor. Du bare ettersender når du får karakterene.

http://www.uio.no/st...-master/opptak/

Her står det meste igrunn.

Rangering av søkere

Søkere rangeres etter gjennomsnittskarakteren i opptaksgrunnlaget (fordypningen).

Søkere med bakgrunn i bachelorprogrammet i statsvitenskap vurderes på grunnlag av "90-gruppen", søkere med bakgrunn i de tverrfaglige programmene vurderes på grunnlag av "60-gruppen" og de obligatoriske innførings- og avslutningsemnene i programmet.

Heisann

Er det virkelig C for interne og noe annet for eksterne? Har aldri hørt om det... :S

Vet i hvert fall at minstrekravet er C, men ikke hørt om at gjennomsnittskravet er forskjellig for interne og eksterne...

er på siste året bachelor ved UiO nå, har 3 B, 1 A, 2 C.

mangler bare de 3 siste emnene.

Tror du det er noe sjanse for meg å komme inn hvis jeg klarer i det minste 1 B og 2 C til på de siste emnene?

Btw, har du noen erfaringer fra masteren hittil? + noen tips og råd ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...