Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en tilstand preget av anarki er jeg i min fulle rett til å gjøre det. Ingen kan stoppe meg.

De som snakker om at de vil ha anarki sier det enten kun for å provosere (på lik linje med han som mente vi burde avle opp sexslaver til pedofile) eller fordi de ikke har satt seg nok inn i saken.

Hvorfor kan ingen stoppe deg? Er du udødelig?

Endret av Cane Limes
Lenke til kommentar
Jeg er mot demokrati. Demokrati betyr at folk styrer - OVER MEG.

 

Jeg vil ha anarki.

De jeg har vært borti som har sagt de har vært anarkister har hatt 4 felles egenskaper:

-De har vært bortskjemte

-De har vært snyltere

-De har vært feige

-De har vært ureflekterte

 

De har vært ute av stand til å klare seg selv og levd offentlige støtteordninger, foreldre og venner uten å være takknemelige for systemene som har gjort at de har klart seg. De har tatt det som en selvfølge at de har fått alt de har fått.

Og de har ikke turt prøve å leve i et system mer lignende det de sier de ønsker. Deres anarkisme har stort sett begrenset seg til å snylte på sporveiene ved å reise uten billett.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Ja, det er visstnok særdeles enkelt å innføre et anarki, har jeg hørt.

Det vil neppe fungerer særlig bra, men det er faktisk enkelt å prøve for de som tør:

-få med seg likesinnede til en øde dal hvor de kan leve noen år uten kontakt med moderne sivilisasjon. Dette er ikke noe særlig for snyltere.

-flytte til ett av mange land hvor infrastruktur og myndigheter ikke fungerer som for eksempel Somalia.

 

Som sagt er de som sier de er anarkister for feige til å prøve dette.

Lenke til kommentar

Så anarkister er feige (og bortskjemte og ureflekterte) fordi de ikke vil flytte til Somalia? Det hagler gode argumenter her, skjønner jeg. Når kom egentlig den dagen der statene rettferdiggjorde sin makt?

 

Dersom du ikke tror mennesker er i stand til å fungere uten statsledere, får det stå på din regning. Men man er ikke helt idiot dersom man tror det kan virke, av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Så anarkister er feige (og bortskjemte og ureflekterte) fordi de ikke vil flytte til Somalia? Det hagler gode argumenter her, skjønner jeg.
Det er i alle fall bedre argumenter enn hva noen anakrister klarer møte.

 

Når kom egentlig den dagen der statene rettferdiggjorde sin makt?
Det skjer hvert 4. år. Stortingsvalg kalles det.

 

Dersom du ikke tror mennesker er i stand til å fungere uten statsledere, får det stå på din regning. Men man er ikke helt idiot dersom man tror det kan virke, av den grunn.

Nei, men man er feig om man argumenterer for det, men ikke tør prøve det på ordentlig.

Lenke til kommentar

Du misforstår - fortell meg når staten klarte å legitimere sin makt. Et valg er ikke en måte å legitimere makten sin på, det er en måte å velge HVEM som skal ha makten. Men når var det staten klarte å legitimere sin makt? Nøyaktig hva er det staten har gjort som gjør at de fortjener å frata et folk friheten sin?

 

Og hvilke typer anarkister har du snakket med? Anarkoindividualister? Anarkokollektivister? Anarkoprimitivister? Hva var det disse anarkistene sto for som du mislikte så sterkt?

Endret av Cane Limes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De jeg har vært borti som har sagt de har vært anarkister har hatt 4 felles egenskaper:

-De har vært bortskjemte

-De har vært snyltere

-De har vært feige

-De har vært ureflekterte

 

De har vært ute av stand til å klare seg selv og levd offentlige støtteordninger, foreldre og venner uten å være takknemelige for systemene som har gjort at de har klart seg. De har tatt det som en selvfølge at de har fått alt de har fått.

Og de har ikke turt prøve å leve i et system mer lignende det de sier de ønsker. Deres anarkisme har stort sett begrenset seg til å snylte på sporveiene ved å reise uten billett.

Mao du har ikke vært borti en eneste anarkist, kun sosialister som liker å bruke slagord som de ikke vet hva betyr. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De jeg har vært borti som har sagt de har vært anarkister har hatt 4 felles egenskaper:

-De har vært bortskjemte

-De har vært snyltere

-De har vært feige

-De har vært ureflekterte

 

De har vært ute av stand til å klare seg selv og levd offentlige støtteordninger, foreldre og venner uten å være takknemelige for systemene som har gjort at de har klart seg. De har tatt det som en selvfølge at de har fått alt de har fått.

Og de har ikke turt prøve å leve i et system mer lignende det de sier de ønsker. Deres anarkisme har stort sett begrenset seg til å snylte på sporveiene ved å reise uten billett.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Association_fallacy

Lenke til kommentar
Du misforstår - fortell meg når staten klarte å legitimere sin makt. Et valg er ikke en måte å legitimere makten sin på, det er en måte å velge HVEM som skal ha makten. Men når var det staten klarte å legitimere sin makt? Nøyaktig hva er det staten har gjort som gjør at de fortjener å frata et folk friheten sin?
Ved valg bestemmer man ikke bare hva man skal styre, men representantene man kan stemme på har også forskjellig politikk på hvor mye makt staten skal ha. Vi begynner å gå i ring her.

 

Og hvilke typer anarkister har du snakket med? Anarkoindividualister? Anarkokollektivister? Anarkoprimitivister?
Nå stiller du virkelig høye krav til ureflekterte personer som omtaler seg som anarkister. :green:

 

Hva var det disse anarkistene sto for som du mislikte så sterkt?

 

De jeg har vært borti som har sagt de har vært anarkister har hatt 4 felles egenskaper:

-De har vært bortskjemte

-De har vært snyltere

-De har vært feige

-De har vært ureflekterte

Lenke til kommentar
Du bør legge merke til at jeg skriver "De jeg har vært borti" og ikke "Alle". Jeg holder selvsagt muligheten åpen for at det faktisk finnes de som omtaler seg som anarkister som faktisk er reflekterte og som tør prøve å leve i en samfunn mer likt det de sier de ønsker.

 

At det er sannsynlig tror jeg ikke, men jeg vil holde den teoretiske muligheten åpen.

Lenke til kommentar

Du bør legge merke til at jeg skriver "De jeg har vært borti" og ikke "Alle". Jeg holder selvsagt muligheten åpen for at det faktisk finnes de som omtaler seg som anarkister som faktisk er reflekterte og som tør prøve å leve i en samfunn mer likt det de sier de ønsker.

 

At det er sannsynlig tror jeg ikke, men jeg vil holde den teoretiske muligheten åpen.

 

Men du la det frem som en kobling mellom negative personlige egenskaper og anarkisme. Du kan gjerne prøve å legge skjul på at du prøvde å score poeng der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...