Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at det er kvinneguiden tror en eller annen burde gjøre dem oppmerksomme på den store urettferdighet som utføres av de "heite" kvinnene som diskriminerer mot en masse personer som gjerne vil ligge med dem, ofte grunnet på rase, kjønn, høyde, alder, religion, politisk syn, etc.

 

Disse gjør akkurat det samme som butikkeierene kritiseres for at de kunne komme til å gjøre, om de ikke blir tvunget til å la folk de ikke liker komme i deres butikk.

 

Ville det ikke være rettferdig å tvinge de "heite" damene til å la alle få ett "ligg" uten å diskriminere? ;)

 

Haha! Skal prøve det! Men prøvde med et lignende argument, da var det bare: Det er for forskjellig, hold deg til saken svada svada.

Lenke til kommentar

Joda, det er ingen tvil om at flertallet vil dra nytte av "liggene", og at eventualle ulempene for mindretallet (de heite damene) ikke bør stå i veien for en slik samfunnsøkonomisk gevinst. Vi kan ikke tillate slik egoistisk oppførsel av de heite damene.

 

Jeg er forøvrig helt enig :p, men måtte referere til en tidligere innvending når jeg selv kom med dette forslaget for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Ha, det er ikke noe som er objektivt. Det er derfor vi har demokrati, fordi det er flertallet som bestemmer hva som er rett.

 

Verden er objektiv, mens mennesket lever på løgn, korrupsjon og egenberikelse på bekostning av plikt.

Dog: Norge er ikke noe demokrati, det er et Elite styre med en halvfungerende kontrollmekanisme som delvis ødelegger systemet kombinert med den fjerde statsmakts evne til å gjøre det verre.

At Skolesystemet ikke underviser i Politikk er fakta, da man kan si at politikk er et dypt hav, og i grunnskolen stryker man kun litt på overflaten.

Lenke til kommentar

Du får en manglende innføring. Det spørs på læren, men generelt lærer du litt om stemming(hvor, når hvordan), læres opp i et det vestelige indirekte demokrati kalles for et Demokrati og er "DEN BESTE TINGEN NOENSINNE!", du blir innført i den politiske akse uten å få opplært i hvorfor den er feil, kan bli opplært at Arbeiderpartiet fortsatt er 1970 partiet, kan bli fortalt at FRP fortsatt er Anders Langes Parti, grovt fortalt hvordan vårt land er politsk satt opp, etc.

Dog, alt etter lærerne kan du sikkert få noen ekstra sukkerbiter: EU, den Svenske og Danske systemet, Sveits, trivia om skattepolitikken, solidaritet, en moderne analyse av det norske politiske landskap, og mange andre sukkerbiter.

Du finner også hint her på forumet, tråden om individer som skal delta i et skuespill av en debatt i grunnskolen, uten at de forstår hvor lav avstanden er mellom partiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første; jeg tror du overvurderer de fleste grunnskoleelever, det du snakker om hører mer hjemme mot slutten av videregående. For det andre; hvilket inntrykk du ender opp avhenger i stor grad av læreren. Selv husker jeg godt at min lærer siterte Churchills nå så berømte sitat om demokratiet.

 

Angående det å plukke opp ting her på forumet; en ting jeg har plukket opp er at mange av dem som snakker negativt om dagens skolesystem refererer til hendelser som kun har med deres enkelte lærere å gjøre, ikke skolesystemet generelt. Jeg kan forsåvidt nevne at jeg hadde en KRL-lærer som startet året med å si "Jeg liker ikke dette tøvet, men jeg må lære dere det".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...