Gå til innhold

BK: En sommerkveld på en øde badeplass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Flott bilde og speilbilde :) Hvis eg skal si noe som kanskje trekker bilde ditt litt ned er at du har gitt bilde ditt litt for mye blåfarge eller mørket ned litt opp i venstre hjørne og dermed har du gitt toppen av grantrærne en blå aura som du sikkert ser selv og som ikke viser i speilbildet. Ellers så syns eg resten av bilde er med flotte naturlige fine farger :roll::)

Lenke til kommentar

Fint bilde. Det er en pipett under fanen "farge" i objektivkorrigeringer. Klikk på magnentafargene i tretoppene med den, og vips så er overstrålingen borte. Jo mindre blender, jo mere overstråling vil du få.

Rettelse: Det jeg skrev om overstråling og blender gjelder ditt objektiv på korte brennvidder. Les mere her:

http://www.lenstip.com/304.5-Lens_review-Canon_EF-S_18-55_mm_f_3.5-5.6_IS_II_Chromatic_aberration.html

Lenke til kommentar

Takk Geir R. Ser det på toppen av grantrærne når du sier det. Glad for at du sier ifra - tar det med meg. Fint at du likte bildet :)

Takk John EM. Skal gjøre det du sier og legge ut ny versjon i morgen kveld. Tusen takk for link også. Fint at du likte bildet også :)

Tusen takk Fotopoulsen :)

Lenke til kommentar

Topp bilder det blå er nevnt,like klart under som over,tips, vend slike bilder på høykant og se effekten i bilde,snu det gjerne deretter 180 grader og du får en ny effekt,klipp så noen utsnitt av senter/overgang land/vann som du liker så har du noen meget spesiele bilder,internasjonalt skal det vere en stil i og kunne ta bilder på denne måte,hadde for 10 år siden noen venner som brukte mye tid på dette og kunne vise noen vakre bilder.

Poenget er att der må være like klart over som i vann.

Lenke til kommentar

Nydeligt bilde,topp farger/lys og tone i bilde,bilder som her like klare i vann som over gir noen muligheter i ettertid ,samt mens en tar bilde,hadde for 10 år siden noen venner som var helt i 100 på dette.

Enkelt vend bilde på høykant og se effekten,tenk deg du somer inn og tar bilde av ett utsnitt i senter en eller annen plass der du ser noe spennende,du kan og mens du er ute legge deg ned og se mot bilde som her,har selv blitt meget overrasket av hva en ser.dette eg nevner

Lenke til kommentar

Nydeligt bilde,topp farger/lys og tone i bilde,bilder som her like klare i vann som over gir noen muligheter i ettertid ,samt mens en tar bilde,hadde for 10 år siden noen venner som var helt i 100 på dette.

Enkelt vend bilde på høykant og se effekten,tenk deg du somer inn og tar bilde av ett utsnitt i senter en eller annen plass der du ser noe spennende,du kan og mens du er ute legge deg ned og se mot bilde som her,har selv blitt meget overrasket av hva en ser.dette eg nevner

Tusen takk Tor! Oj.... JA!!!! det høres spennende ut. Det vil jeg prøve! Må si jeg er heldig og blir veldig glad for sånne kreative tips! Gleder meg til å starte ! :) Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

Ser eg har vist svart 2 ganger det første bare forsvant mens eg skreiv,men nå ser eg det er der ,ja ja,ser du er igang med behandling som du gledet deg til!!

Takk Tor ;) Ja i full gang nå. Liker det veldig godt. Blir bare raw på meg fremover nå. Men det er mye å lære, og å forstå - en lang vei å gå - selvom alle sier det er intuitivt.

Det her er kjempemoro og noe jeg virkelig har lyst til å drive. Men heldigvis så har jeg landet litt på tempo - noe som var helt nødvendig, hehehe..... . Godt å se deg igjen her på Akam ! :)

Lenke til kommentar

Ville legge ut korrigert V3.Finner med pipetten i objektivkorrigeringer/farger som viser fargestikket i tretoppene , men finner ikke ut av å endre på det. Legger ut V3 så fort jeg knekker koden :)

Det er litt sånn gi og ta med fargekorrigeringer i LR.Jeg testet litt med ditt bilde V2 og du kan prøve følgende: Under fanen metning i NML fargejusteringer drar du blå til -10. I objektivkorrigeringer under fanen farge drar du den øverste mengdespaken til 20 og lilla nyans spakene til 0/30. Det blir forsatt ikke helt bra, men klart bedre.

Lenke til kommentar
Ville legge ut korrigert V3.Finner med pipetten i objektivkorrigeringer/farger som viser fargestikket i tretoppene , men finner ikke ut av å endre på det. Legger ut V3 så fort jeg knekker koden :)
Det er litt sånn gi og ta med fargekorrigeringer i LR.Jeg testet litt med ditt bilde V2 og du kan prøve følgende: Under fanen metning i NML fargejusteringer drar du blå til -10. I objektivkorrigeringer under fanen farge drar du den øverste mengdespaken til 20 og lilla nyans spakene til 0/30. Det blir forsatt ikke helt bra, men klart bedre.

Tusen,tusen takk John EM! Skal gjøre det du sier. Setter stor pris på hjelpen! :))))

Lenke til kommentar

Flott bilde med en flott speiling her. Er dette ovenfor Kongsberg avkjøring Rjukan .Austbygdi ?

Takker :) Ja, det stemmer. Vi kaller det Jondalsveiskillet :) Kjører du denne veien over til Rjukan så er det noen, vet ikke hva jeg skal kalle det,,, men elva har flere flotte etasjer med med små vannfall. Om du kjører forbi Jondalen "sentrum - kirka" - Når veien går oppover et stykke etter det , - så kan du holde øye ut mot venstre. Har sett at du har flere flotte bilder av Lågen - derfor jeg nevner det ;)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...