Gå til innhold

Hva trenger eg for å få lyd fra TV til mine CV XLS215?


Anbefalte innlegg

Har da to XLS 215, en CV forsterker og en NAD reciever, samt en kabel som eg putter i PCen når eg vil ha musikk på anlegget.

 

NAD: c355lrg.jpg

CV forsterker: 25986d1198134748-cervin-vega-0-8-kw2-cv-forsterker.jpg

 

XLS 215: CVXLS215BK_1.jpg

 

Men eg vil gjerne ha lyd fra tv'en til anlegget. Og funker ikke akuratt å putte samme kabelen som eg bruker i pcen direkte i tven.

 

Noen tips?

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en passende kabel :tease:

 

Ingen kan si noe mer uten å vite hva slags TV eller hvilke utganger TV har. Hvis TV har analog lydutgang er det bar å koble sammen, men de fleste nyere TV-er har bare digital optisk lydutgang og da har du et problem... En dårlig løsning da er å bruke hodetelefonutgangen - dvs akkurat som du kobler PC til TV.

 

Og bildet du har lagt ut er en forsterker, ikke receiver som du sier du har.

Lenke til kommentar

Ah, beklager. Er ikke helt inne på slikt. Men TV'en eg har er ikke akuratt ny. Er dog en LG LED TV, som har både optisk utgang og slike hodetelefon utganger,

 

Har brukt ett gammelt pc "anlegg" til å få lyd fra tven i det siste, og det har eg bare plugget inn i tven. Men det har ikke funket å gjøre det slik med de store gutta.

 

Kabelen eg har er en Argon 5005. http://www.hifiklubb...5_kabel_5_m.htm

 

ARG50051.5_1.jpg

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Den kan vel stå der den står... Eller den kan stå på gulvet eller stå på hylla....

 

 

Du har fortalt hva slags høyttalere du har og vist bilde av både forsterker, sluttrinn og høyttalere. Du har til og med vist bilde og fortalt type kabel. Men hvorfor vil du ikke fortelle hvilken TV (modell) du har?

Lenke til kommentar

TV har ikke vanlig analog lydutgang, men det ser ut som det skal fungere å få ut lyd fra scart AV2 fra alle kilder bortsett fra HDMI hvis det er en løsning. Isåfall trengs det f.eks. en slik kabel (ikke bruk gul plugg og pass på in/out-bryteren).

 

Ellers så er den kabelen du har eneste løsning. Sett volum på TV og forterker på min. Koble til og velg riktig inngang på forsterker. Sett så volum på forsterker på vanlig lyttevolum og øk deretter volum på TV til det blir passe høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...