reminett Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Hei! Ved noen om en god dokumentar om verdens historie? Tenkte å freshe opp litt i allmennkunnskapen Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Selv likte jeg den dårlig, men det er en som heter "the history of the world in two hours". Du finner den på YouTube. Dokumentaren tar for seg allt fra big bang til idag. Vinklingen er at allt henger sammen. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Takk, det skal jeg sjekke ut Lenke til kommentar
valeur Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Crash Course World History er en greie på youtube. 42 10-minuttersepisoder fra jordbruksrevolusjonen til globaliseringen. De periodene jeg kan mest om syntes jeg ble noe urettferdig behandla, men sånn er det med populærvitenskap. John Green er historielæreren jeg skulle ønske jeg hadde hatt, hans entusiasme og evne til å framstille historie underholdende er besnærende. 1 Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Anbefaler Andrew Marrs History of the World http://www.youtube.com/watch?v=7WMtYshgESc Lenke til kommentar
reminett Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Takk for tips! Jeg har nå sett den IQ84 anbefalte, og syntes den var grei nok. Nå skal jeg sjekke ut de andre anbefalingene. Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå