Futelva Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Godtfolk, håper på litt bistand fra dere. Situasjonen er at jeg ønsker å sette opp et aksesspunkt i stuen som jeg kan plugge inn nettverkskabler i (som fra TV, Bluray, Xbox, dekoder etc.). Jeg ønsker ikke å trekke kabler fra router i 1. etage (der router står (Asus EA-N66U) og opp t 2. etage der stuen er (pga lav WAF). Vil en Asus EA-66N + en switch være å foretrekke, eller er det andre smarte løsninger som kan fungere bedre? Jeg tenker at jeg ikke ønsker å bruke mer enn ca 1000 - 1200 NOK på dette. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 En Netgear WNR3500L flashet med f.eks DD-WRT firmware og satt opp som trådløs klientbro eller repeater vil fungere greit. Den har også innebygget 4 eller 5 gigabitporter som kan brukes som switch. Her er en tilsvarende løsning Netgear WN2000, men uten gigabit LAN. Denne slipper du å legge inn ny firmware på. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Hei, og takk for svar. Det at WN2000 ikke har gigabit LAN, vil det ha noe særlig å si for online-opplevelsen med feks. xbox og dekoder (Viaplay)? Når er det at fravær av gigabit LAN er en ulempe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Det er "ulempe" ved deling direkte over nettverkskabel. Men for streaming mellom enheter og internett, så holder jo 100Mbit lenge. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Nydelig! Da er den WN2000 du linket til egentlig en no-brainer. Takk for hjelpen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå