Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Unormalt å ikke ønske å "feste" ?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei.

Lurer på om det er flere som ikke går ut på byen og fester, eller om man er rar dersom man ikke vil gå ut?

Får spørsmål av søsteren min om jeg vil være med til veninne og drikke og deretter ut på byen(hvor vi da går hver for oss).

Har takket nei, men begynner å lure på om det er noe galt i det?

Klarer å være sosial ellers og sånn, blant kunder osv. men er ikke helt gira på å drikke og "gå ut". Kjenner en smule frykt av at jeg ikke har kontroll over situasjonen, + at det er jævla mange impulser å ta innover seg, iallefall med promille i blodet.

Har vær ute to ganger før, og synes det var jævla uvant og rart.

Før drakk jeg hjemme, og da merket jeg litt, men når jeg gikk ut ble alle følelsene så mye sterkere, og alt gikk mye mer i sakte film.

Er vel kanskje noe av grunnen, men "alle" andre på min alder går jo ut og har det artig virker det som, jeg blir bare jævla stressa. :confused:

Føler selv avogtil at jeg ikke lever livet slik jeg burde, og at ting er kjedelig, men å drikke og gå ut virker igrunn bare avskremmende :hmm:

Er gutt 20 om det skulle ha noe betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og flere av mine venner foretrekker å samle oss over en kopp kaffe fremfor en flaske øl i helgene, så om du er unormal er vi og det. Og vi trives godt som unormale vi :)

Har vært sånn siden 19-20 års alderen for min del.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen bare ikke trives med det, og da syns jeg ikke at du burde presse deg til å drikke. Hva med å dra ut og drikke mindre, eller ingenting? Kanskje det hadde vært bedre?

Altså.. hvis du reagerer negativt på å drikke så er det ingen vits i å drikke, det er alltid like kjipt når det er ei eller annen kjerring som sitter i ett hjørne på festen og griner og jamrer fordi hun ''bare blir sånn'' i fylla.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor drikke og feste om du ikke synes det er gøy? Jeg drikker sjeldent selv, og å gå på byen gjør jeg så og si aldri. Synes ikke det er noe gøy ute på overfylte uteplasser med så høy musikk det ikke går an å snakke med naboen engang. Mye kjekkere med hjemmefester :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ble med alikevel igår, og tenkte jeg skulle gjøre et forsøk. Møtte nye folk, og drakk mye mindre(såpass lite at to kvinnfolk prøvde å skjenke meg flere ganger :!: ).

Var litt uvant, men ikke så skummelt som jeg først fryktet.

Kan vel nevne at jeg har hatt et møte med alkoholen som nesten tok livet av meg, derfor har jeg vært jævla redd for "fyll og fanterier" i ettertid, men ser nå at jeg kan fint håndtere det i mindre mengder.

Takk for alle svar, jeg tar med meg deres meninger og synspunkt videre, men følte jeg måtte prøve det ut.

Ble faktisk flørta med for første gang i livet mitt også, så opplevde noen nye ting kan en si. :tease:

Lenke til kommentar

Hvordan følte du at det gikk da? Syntes du det var morsommere nå enn tidligere? Hvis ja, så har du funnet din stil, og kan kose deg med det :)

For min egen del drikker jeg fordi jeg syntes det er hyggelig med godt lag i blant, men det har såklart gått galt noen ganger, og det er sjelden like moro. Men personlig liker jeg å ha kontroll på alkoholnivået, slik at jeg kan reagere hvis noe skjer med f. eks mine venner. Har vært borti folk som drikker seg sanseløs full, og jeg skjønner aldri gleden med det.

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ja, var mye bedre nå enn før :D Vi festet til ca 3 om natta, mye gåing, bevegelse og dansing så ble sliten dagen etterpå, men glad jeg gikk alikevel! Var veldig greit å se at det var jeg som hadde kontroll over alkoholen og ikke omvendt. Å drikke seg sanseløs er bare trist for alle rundt en. Skulle ønske jeg ikke hadde drukket så mye så fort den kvelden det kunne gått galt, men desverre gjorde jeg det. Har heldigvis fått respekt for _alt_ som heter alkohol selv om det smaker kirsæbær og ikke virker særlig sterkt.

Lenke til kommentar

Jeg har sluttet helt med festing siden jeg rett og slett ikke ser gleden lenger. Hver eneste fest jeg har vært på de siste åra har kun vært folk som henger rundt et bord, drikker alkohol og snakker om ting de har gjort på tidligere fester. Hva i all verden er det som er så jævlig interessant med det?

Jeg kan gjerne drikke alkohol, men da vil jeg ihvertfall gjøre noe. F.eks. å dra på en konsert, eller hvis det er hjemmefest så kan man i det minste spille et spill eller noe. Det å bare sitte rundt et bord og snakke er like forbanna kjedelig som et tradisjonelt kaffebesøk.

Lenke til kommentar

Ja, var mye bedre nå enn før :D Vi festet til ca 3 om natta, mye gåing, bevegelse og dansing så ble sliten dagen etterpå, men glad jeg gikk alikevel! Var veldig greit å se at det var jeg som hadde kontroll over alkoholen og ikke omvendt. Å drikke seg sanseløs er bare trist for alle rundt en. Skulle ønske jeg ikke hadde drukket så mye så fort den kvelden det kunne gått galt, men desverre gjorde jeg det. Har heldigvis fått respekt for _alt_ som heter alkohol selv om det smaker kirsæbær og ikke virker særlig sterkt.

Det er hyggelig å lese at du hadde det bra denne gangen :D Jeg liker innstillingen din ;)

Jeg har sluttet helt med festing siden jeg rett og slett ikke ser gleden lenger. Hver eneste fest jeg har vært på de siste åra har kun vært folk som henger rundt et bord, drikker alkohol og snakker om ting de har gjort på tidligere fester. Hva i all verden er det som er så jævlig interessant med det?

Jeg kan gjerne drikke alkohol, men da vil jeg ihvertfall gjøre noe. F.eks. å dra på en konsert, eller hvis det er hjemmefest så kan man i det minste spille et spill eller noe. Det å bare sitte rundt et bord og snakke er like forbanna kjedelig som et tradisjonelt kaffebesøk.

hehe, måtte le litt av at de sitter og diskuterer hva de har gjort tidligere. Må si meg enig at det ikke virker så veldig spennende. En ting er hvis man kommer med en god historie om hva som skjedde på en tidligere fest da :p

Selv har jeg ikke noe i mot å sitte og snakke med folk, men det må være litt mer interessante temaer enn hva man har gjort tidligere.

BuffyAnneSummer er inne på hva jeg mener :)

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...