Dubov Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 Jeg kjøpte et gtx580-skjermkort for omkring 1 år siden, og har nå i det siste startet å få problemer med det. Problemet oppstod plutselig, og over natten. Problemet er at skjermkortet ikke fungerer sammen med skjermdriveren lengre. I starten fikk jeg bluescreen rett etter windows logoen, og nå starter pcen på nytt av seg selv, etter at skjermen min visstnok ikke får noe signal. Dette problemet vedvarer ikke om jeg kjører i safe-mode, uninstallerer driveren og starter PCen på nytt - men så fort jeg installerer skjermdriverene igjen, får jeg intet signal. Noen som vet hva problemet kan være? Kan nevne at jeg har prøvd følgende feilsøking: - Reinstallert drivere - Formatert - Prøvd andre drivere (beta/eldre) - Renset PCen for støv Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 ta en rma. Er du heldig får du et gtx 660ti tilbake Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 Jeg regner med at du har forsøkt å ta ut kortet og sjekket at det står ordentlig i sporet. Har du multimeter tilgjengelig å sjekk gjerne at strømforsyningen leverer korrekt spenning. Men aller mest sannsynlig er skjermkortet defekt. Lenke til kommentar
Dubov Skrevet 4. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Det kan ikke være at PSUen ikke klarer å levere nok strøm? Syntes forøvrig det er merkelig, da det har fungert perfekt uten problemer i nesten et år. Det har i ettertid også dukket opp, enkelte ganger, grønne flekker/linjer rett før pcen skrur seg av. Endret 4. november 2012 av Dubov Lenke til kommentar
nih Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Har du testet med nedklokking/klokking av kortet? Slet lenge med skjermkort som konstant fikk Display Driver has stopped responding. Endret da corevoltage fra 1000mv - 1050mv, etter dette har skjemkortet fungert perfekt. Lenke til kommentar
Dubov Skrevet 5. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Har ikke det nei, da jeg ikke er så veldig stødig i overklokking av skjermkort. Opplevde du å få bluescreen, og at pcen ikke, i mange tilfeller, ville starte? Pcen vil i mange tilfeller ikke starte når jeg har installert driverne, så tror det blir litt vanskelig å klokke det. Endret 5. november 2012 av Dubov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå