Lifeform Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Hei, Noen som har peil på hvordan jeg fikser DNS-feilen: "PING: Sending mislyktes, Feilkode 1231" i Windows Vista...? Sitter med en laptop her som jeg ikke klarer å få på nett. Ser det er mange usikre og malware-løsninger der ute som lurer en til å installere PC Health Clean eller hva det heter ++ når jeg søker på denne feilmeldingen, så genialt om noen vet hvordan dette fikses. Life Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 http://www.techsupportforum.com/forums/f31/local-connection-only-286986.html Kan jo også forsøke å legge inn ny driver til tr. nettverk. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Tror ikke det har noe med driverne å gjøre for det fungerer verken på kablet eller trådløst nett. Virker som det er noe skade på systemfilene eller noe. Fungerte dessverre ikke med den oppskriften som du linket til der .. Evt. flere tips ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Isteden for å bruke evigheter på å feilsøke, så reinstaller eller ta en recovery. Er raskest, luker ut alle feil og du får et fresh system. Lenke til kommentar
Antoweif Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Om det bare plutselig sluttet å virke, så er det garrantert driverkrøll. Høyreklikk på 'Min datamaskin', administrer, enhetsbehandling, nettverksadapter -> høyreklikk enheten du plages med og avinstaller . Trykk så på navnet øverst for å søke etter maskinvareendringer (høyreklikk for å få opp menyen). Installer så driveren på nytt. Endret 4. november 2012 av Antoweif Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Eller du kan prøve systemgjenoppretting. Det finner man fra start --> tilbehør --> systemverktøy --> systemgjenoppretting. Se om du da kan velge en dato før problemet oppsto. Mvh Faller Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 DNS-serverene står som: fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 og fec0:0:0:ffff::3%1 Jeg har Googla dette også, og det tyder på ødelagte systemfiler på systemet. Fungerte som sagt heller ikke med denne oppskriften: http://www.techsuppo...nly-286986.html Fortsetter nå med å avinstallere alle programmer som ikke trengst ++ Har også prøvd systemgjenoppretting, slette de to nettverksenheten (trådløst og kablet) samt oppdatere driverene for disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå