Tesio Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Så jeg kjøpte en iphone 5 fra finn.no, ubrukt. Den er låst til Tele2, og jeg får dermed ikke startet den. Jeg får ikke låst den opp før eieren har betalt 1 mnds avgift, og jeg har en følelse på at jeg har blitt svindlet (tror ikke han vil betale.Han har skrudd av tøf, og jeg har ikke kvittering. han sa han skulle sende, men det skjer ikke). Har en kontrakt fra tele2 på hans navn, men tror ikke den vil hjelpe meg. Nå lurer jeg på om det finnes noen ulovlige metoder jeg kan bruke for å åpne opp denne? Mitt ønske er at at alle simkort skal fungere, og at jeg ikke skal få problemer med tele2 eller noe senere.. Vet at jeg mister garanti, men skal være veldig forsiktig, eventuelt fikse/betale litt ekstra for det. Edit: Jeg ønsker å få den aktivert, og få brukt alle simkort. Jeg får ikke aktivert pga jeg ikke har tele 2 sim kortet.. Endret 3. november 2012 av Tesio Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Du må jailbreake en iPhone for å låse den opp, men det er dessverre ikke mulig å jailbreake en iPhone 5. Du har vært sløv og gjort flere store feil, men kontakt Tele2 kundeservice (telefon 02000 eller på Facebook) og forklar saken, så kan de kanskje hjelpe deg. Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Takk for svar. Innså mine feil rett etter jeg kom hjem, og har lært veldig mye! Skal få snakket med Tele2, og forklare dem saken. En ting jeg lurer på, hva skjer om eieren ikke betaler for abonnementet? Hørt at det vil gå i inkasso, men blir telefonen blokket eller noe? Kan den bli ubrukelig? Jeg har også hørt om folk i hjemlandet mitt som skal klare å låse den opp ved at jeg oppgir IMEI-nummeret. Er dette egentlig mulig, sånn generelt? Lenke til kommentar
clark Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Det er ikke mulig å unlocke hverken iphone 5 eller iphone 4s selv om du jailbreaker, kun gammelt baseband på iphone 4 som lot seg unlocke bare så det er sagt. Ja, det finnes imei unlocks til iphone, det koster rundt 100 dollar og det er forskjellige sider som tilbyr det. Dette fungerer og er legitimt. Jeg har riktignok ikke gjort det selv så jeg har ingen jeg kan anbefale. Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Et siste spørsmål, hvordan er det med garanti og iPhone? jeg vet ikke hvor den er kjøpt, er det mulig å få sjekket dette ut på en eller annen måte? Har spurt elkjøp siden selgeren sa at den var kjøpt der, men de hadde han ikke på databasen. Har tele 2 oversikt over dette kanskje? kan jeg sende den til apple store f.eks for reparasjon hvis nødvendig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå