Vetikkeheltjeg Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Hei! Jeg begynte å bygge maskinen min i går som gikk relativt greit, men når jeg endeli ble ferdig så oppdaget jeg at noe ikke fungerer som det skal.. Når jeg prøver å starte maskinen så ser det ut som strømmen er OK siden viftene begynner å gå, led-lysene lyser og den enkelt og greit lager lyd. Problemet er at maskinen ikke lager en beep lyd og at det kommer ingenting på skjermen samt at memko lysene eller hva de heter lyser. I tilegg så går ikke viften på PSU'en Jeg har prøvd å ta ut alle 4 rambrikkene for å så teste 1 og 1 individuelt, det hjalp ikke. Har prøvd å ta ut hele skjermkortet, det hjalp ikke og jeg har prøvd å remontere CPU'en, det hjalp ikke. Noen som vet hva som kan være årsaken? Endret 3. november 2012 av XFXforce Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Hørest ut som litt "no-post" problem ja. Du er sikker på at HK og CPU er kompatible med hverandre, og at HK ikke trenger noe bios update for å støtte din cpu feks? Høres litt rart ut at vifta ikke går på psu'n, men det er kanskje en av de som slår seg på etterhvert som temp, eller power watt er høyt nok? Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Er ganske sikker på at delene passer med hverandre, se nedenfor for bilde av komponentene. Jeg vet rett og slett ikke.. Hvordan kan jeg oppdatere bios på hovedkortet når maskinen ikke klarer å boote til bios engang? At vifta på PSU'en ikke går synst jeg også er rart, men jeg vet at maskinen skal kunne fungere uten den viften. Tror PSU'en har automatisk viftekontroll. Er det mulig at noe har blitt defekt av statisk elektrisitet? Er det mulig at jeg bare har glømt en ledning? Endret 3. november 2012 av XFXforce Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Corsair AX850 har en semipassiv vifte. Den vil mao. ikke begynne å spinne før under ganske tung belastning. Hvordan står det til med 4/8pin EPS 12V? Den ene kabelen som leverer strøm til hovedkortet. Hvis du ikke plugger i denne så skjer som regel det du opplever nå. Videre så skal det ikke være nødvendig med noen BIOS-oppdatering. CPU og HK er kompatible som de er. Edit: Prøvd å trykke på MemOK-knappen? DU kan også prøve å resette BIOS, med mindre du allerede har prøvd. Endret 3. november 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Har prøvd å trykke på MemOK-knappen mange ganger, resulterer bare med at PC'en slår seg av og på med det samme problemet. Hvordan resetter jeg bios? Jeg tror alle kablene er i, men er ikke sikker da jeg fikk hjelp med dette. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Klarer dere å se noe som mangler eller noe som er feil? Jeg tviler, men er verdt ett forsøk! Om dere ikke klarer å se skikkelig, så zoom inn med ctrl + +, kvaliteten blir ikke noe dårligere. Endret 3. november 2012 av XFXforce Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Problemet var at ram-brikkene ikke var presset inn skikkelig, var bare klemme på ene siden og på den andre siden så var ikke brikkene skikkelig presset ned. Når jeg booter PC'en nå så kommer jeg forbi skjermen til hovedkortet og til en skjerm der det står: CPU Fan Error - Det vet jeg, siden de ikke er koblet til atm. NO Keyboard Detected - Det vet jeg, siden det bare er strøm og skjerm tilkoblet atm Press F1 to Run SETUP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå