døderlein Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Er en stund siden jeg kjøpte pc sist så jeg er helt blank på hva som ligger på topp nå og hvilen socket man bør gå for. Har alltid sverget til intel, så lurer på om noen kan gi meg tips til hvilken intelprosessor jeg kan få for en rimelig penge og som anbefales i forhold til maksimal ytelse? Er snakk om en gaming pc. Blir vel egentlig ikke aktuelt med noe overklokking. Trenger også ett rimelig HK og ram. Takknemlig for tips! Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Nå har du ikke nevnt budsjett, hvilke krav du har til hovedkortet osv osv. Men for å hjelpe deg igang på prosessor så er vel i5-3570 en god kandidat til gaming. Jeg hadde lagt på en hundrelapp og gått for i5-3570K i tilfelle du på et senere tidspunkt ønsker å overklokke litt. Angående RAM så ville jeg gått for 8GB om maskinen skal være mest bang for the buck, og 16GB om du driver med litt fotoredigering eller andre minnekrevende arbeidsoppgaver. Spill utnytter sjeldent mer enn 4GB uansett. Lenke til kommentar
døderlein Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Ok! takker. Har vel egentlig ikke tenkt så mye på budsjett, men helst ikke mer enn ett par tusen for prosessor, hovedkort for maks 1500 kr. Trenger vel egentlig bare "wake on lan/internet" om dette fortsatt eksisterer Hva er forskjell på i5 og i7? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) forskjellen på i5 og i7 er hyper threading. siden du skal oppgradere en gaming pc, så ville jeg gått for i5 3570K asus sabertooth z77 8 GB corsair vengeance 1600MHz Endret 3. november 2012 av Kabom Lenke til kommentar
døderlein Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 ok, og det trenger man ikke med mindre man driver med fotoredigering osv? Kommet langt på vei nå forslag til hovedkort? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Asus P8Z77 serien ink. sabertooth er fin, mange forskjellige valg, alt etter lommeboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå