Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Musikk: Rap Beat Eminem Style/Inspired Rap Instrumental. Ny beat ute! :) Setter utrolig pris på feedback!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du har noe bra på gang her, men hva slags sjanger sikter du deg inn på? Er det "gangsta rap" (typ Eminem som du skriver i tittelen) så synes jeg du skulle økt bpm noe, og gjort beaten litt hardere, synes den blei litt for slow og soft/drømmeaktig, noe som ikke nødvendigvis inspirerer til munnrapp snerrende rap. Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Synes du har noe bra på gang her, men hva slags sjanger sikter du deg inn på? Er det "gangsta rap" (typ Eminem som du skriver i tittelen) så synes jeg du skulle økt bpm noe, og gjort beaten litt hardere, synes den blei litt for slow og soft/drømmeaktig, noe som ikke nødvendigvis inspirerer til munnrapp snerrende rap. Stå på :thumbup:

Er vel hip hop sjangeren vi har sikta inn på her. Ikke noe gangsta greier ihvertfall, men en hip hop instrumental. Er laget på 140bpm, som er en mye brukt fart på beats og jeg føler den passer så å si perfekt. At beaten kunne vært litt hardere og hatt noe mer trøkk er det ikke tvil om nei, skal tenke på det til neste gang ^^ Føler ikke det er noe problem å rappe over beaten, hvis det var det du mente, så må si meg uenig der, ellers hadde du gode poeng. Setter pris på kritikken og skal tenke mer over det videre i nyere prosjekt! (:

Lenke til kommentar

Direct Download: http://tiny.cc/glq5mw

(setter pris på om du laster den ned ettersom hver nedlastning vises på ei musikk side)

FEEDBACK SETTES UTROLIG STOR PRIS PÅ!

KONSTRUKTIV KRITIKK ER <3

Jeg er mer en Rock og metal fan, og klassisk (som i symfoni) står meg og nært, så jeg er kanskje ikke helt habil her, men jeg vil si at det var noe musikalsk uimponerende. Gitt at beats data-produsert, men det er veldig "kaldt". Det er ingen sjel i det, noe mange av Eminems tidlige beats hadde mye av. Hvis "Two Steps From Hell" (sjekk ut på youtube), klarer å komponere med så mye sjel de gjør ved hjelp av data, så kan du og. Du er dyktig, men mangler kanskje bagrunn fra musikk?? (nå tenker jeg et instrument eller sang), for det er det som skiller middelmådighet fra det bra i dagens elektroniske musikk, det er evnen til å legge sjel i noe som essensielt er sjelløst. Ikke bruk Rap/Hip-Hop som inspirasjon, men se på symfonier, og rock hvordan rytmen morfer gjennom stykket/sangen. Eminems Stan (instrumentalutgaven) er et eksempel på en beat som har sjel; betydelig mindre sjel enn en Grieg komposisjon, men mye mer sjel enn din beat har.

Jeg vil ikke ta motet ifra deg, men du er ikke bedre enn den gjevne 17-årige beatmixer, prøv å gjør noe mer, og la potensialet ditt vokse til noe virkelig mesterlig. Mange av de virkelig kjente DJ'ene er faktisk tradisjonellt utdannede musikkere. Noen av rapperene har etterhvert og lært verdien av formell musikktrening, (Dr. Dre holdt på for 7-8 år siden å studere piano og klassisk musikk for å forbedre segselv som musikker).

Så jobb med det, for det vil bli bra, bare jobb med det, og utforsk!

-frank

Lenke til kommentar

Jeg er mer en Rock og metal fan, og klassisk (som i symfoni) står meg og nært, så jeg er kanskje ikke helt habil her, men jeg vil si at det var noe musikalsk uimponerende. Gitt at beats data-produsert, men det er veldig "kaldt". Det er ingen sjel i det, noe mange av Eminems tidlige beats hadde mye av. Hvis "Two Steps From Hell" (sjekk ut på youtube), klarer å komponere med så mye sjel de gjør ved hjelp av data, så kan du og. Du er dyktig, men mangler kanskje bagrunn fra musikk?? (nå tenker jeg et instrument eller sang), for det er det som skiller middelmådighet fra det bra i dagens elektroniske musikk, det er evnen til å legge sjel i noe som essensielt er sjelløst. Ikke bruk Rap/Hip-Hop som inspirasjon, men se på symfonier, og rock hvordan rytmen morfer gjennom stykket/sangen. Eminems Stan (instrumentalutgaven) er et eksempel på en beat som har sjel; betydelig mindre sjel enn en Grieg komposisjon, men mye mer sjel enn din beat har.

Jeg vil ikke ta motet ifra deg, men du er ikke bedre enn den gjevne 17-årige beatmixer, prøv å gjør noe mer, og la potensialet ditt vokse til noe virkelig mesterlig. Mange av de virkelig kjente DJ'ene er faktisk tradisjonellt utdannede musikkere. Noen av rapperene har etterhvert og lært verdien av formell musikktrening, (Dr. Dre holdt på for 7-8 år siden å studere piano og klassisk musikk for å forbedre segselv som musikker).

Så jobb med det, for det vil bli bra, bare jobb med det, og utforsk!

-frank

Hei, takk for tilbakemelding!

Jo, jeg er dypt enig med deg. Men er bare rundt 1/5 prosjekter jeg legger ut på youtube.

Greia er det at det er beats som dette som selger godt og som mange undergrunns artister liker.

Jeg er ikke en "sell-out", og gjør dette fordi jeg liker det, men får langt bedre kommentarer og rangering på beats som dette enn en piano composition for eksempel.

Som sagt har jeg mange prosjekter jeg ikke har lagt ut, blant annet orchestral themes, piano compositions, violin symphony osv..

Anbefaler deg å sjekke ut en av beatsa jeg virkelig har brukt god tid på, og det høres i forhold til andre jeg har lagt ut.

Link;

http://www.youtube.com/watch?v=AZST61TLG_I

- ER FULLT KLAR OVER AT KVALITETEN ER RÆVA. Gjorde feil med noen render settings når jeg lagra videoen. Hvis du laster ned beaten er den i full kvalitet.

Takk igjen! Digger kommentarer som disse.

Regards,

- CjOnTheBeat -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...