AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det er en jente på skolen jeg liker veldig godt. Det hele startet med at jeg likte ett eller to av bildene hennes på facebook like etter skolestart. Så snakket jeg så vidt med henne og noen av vennene hennes mens jeg var på bussen med en kompis av meg for ikke så lenge siden, som tydeligvis brøt isen litt. Hun smilte til meg og hilste på meg og sånt, litt sånn flørtete. Men samtidig så sa venninnen hennes til kompisen min at jenta jeg likte synes at han var litt kjekk. Så herfra er jeg litt usikker på om hun kanskje liker meg eller ikke, og at hun kanskje heller liker han. Jeg har i ettertid opprettet litt øyekontakt med henne som også innebærte litt sånn flørtete smiling. En dag like etter alt dette så møtte jeg henne og en venninne av henne (Venninnen kjenner jeg litt bedre, og hun har det lettere for å opprette en samtale og snakke til meg enn jenta jeg liker, siden jeg sannsynligvis har vist henne i starten av skoleåret at jeg likte henne litt også, og kanskje hun liker meg tilbake, men jeg liker venninnen hennes, noe hun kanskje ikke har skjønt.) på bussholdeplassen, da bare meg og dem. Da sa de begge to at jeg var søt når jeg smilte, sammen med litt annen chitchat. Samme dag snakket jeg også med henne på facebook, da bare småprating, før hun eventuelt la seg siden det var sent. Etter dette har jeg snakket med henne på facebook 1-2 ganger til, da også bare småprat. Andre samtalen begynte med at jeg sa "Hei, søta:)" til henne, og hun svarte med "Heii ^^", før det som sagt bare ble småprating. Siste samtalen var i går, som også gikk i småprat, men denne gangen så snakket vi litt vanlig først, før jeg sendte en melding med "skjera, søta " til henne, siden det hadde gått noen minutter med stillhet, siden jeg gikk tom for ting å snakke om, og da svarte hun med "aaw ". Også så har hun noen ganger sendt med et hjerte i slutten av meldingen, men jeg vet ikke om det betyr noe, eller at det bare er en vanlig greie som hun sender til folk. Men, jeg tenker nå at jeg burde la være å sende så mye meldinger på facebook, og heller vente med det til jeg i hvert fall har snakket litt mer med henne på ekte. Det jeg er mest nervøs for, er at hun kanskje heller liker kompisen min over meg, siden det virker som at de har litt bedre kontakt, både fordi jeg har sett at de har snakket mer på facebook, og at jeg har sett han si "hei, søta" til henne på ekte. Men samtidig så har hun jo sagt at jeg er søt når jeg smiler, og hun har jo litt flørtete blikk til meg noen ganger. Kompisen min holder også på med en annen jente, så jeg håper at han holder seg til henne, og at da har jeg kanskje bedre sjanse. Jeg vil virkelig ikke miste denne jenta, jeg liker henne så godt. Ikke vet jeg helt hvordan jeg skal få startet samtaler med henne irl heller. Hun pleier å sitte sammen med 3-4 av vennene sine i friminuttene, noen ganger snakker hun også med gutter i klassen sin, så jeg føler at jeg ikke får noen mulighet til å snakke til henne i fred. Hva synes dere om det som har skjedd hittill, og hva skal jeg gjøre videre? Takknemlig for alle svar Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Vi er forresten 16 år gamle, begge to. Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Ring henne. Jenter elsker det. Er du nervøs og feiger ut kommer du ingen vei. Snakk gjerne med henne på Facebook, men tenk ut noe dere kan snakke om før du sier hei. Ellers blir det bare teit og kjedelig, og det er også inntrykket hun får om deg. Det viktigste er bare at du kommer over den nervøse biten. Etter det går alt som smurt. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Tror jeg står over å ringe. Har så vidt snakket med henne tidligere, og har ikke nummeret hennes. Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Noen andre? Hva synes dere om hva som har skjedd hittill? Tror dere at hun kanskje liker meg tilbake? Hva burde jeg gjøre videre? Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Altså, en veldig god generell regel er å ta initiativet. Hvis du bare sitter der og ikke gjør noen ting kommer hun i hvert fall ikke til å like deg. Se på det sånn her: Enten liker hun deg eller ikke. To muligheter. Bedre å finne ut av det tidlig og så jobbe utifra de forholdene du har enn å famle i blinde. Du vil bli overrasket over hvor bra det faktisk går om du bare går bort til henne en dag og går rett på sak. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Og hva skal jeg si til henne når jeg går bort, da? Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Det er litt vanskelig for meg å svare på, siden jeg egentlig ikke vet særlig mye om noen av dere. Men kan du ikke... Diskutere den vanskelige oppgaven i mattetimen eller spørre henne hva hun skal gjøre i helgen... Spør om hun har lyst til å finne på noe i helgen. Spør hvilken buss hun skal ta hjem fra skolen og si "Oi, det skal jeg også! Skal besøke farmor som bor i nærheten. Lyst til å slå følge?" Jeg tar alltid alt sammen veldig spontant, fordi jeg føler at hvis jeg prøver å forberede noe jeg skal si ender det bare opp med mumling og usikkerhet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Jeg vet at vi tar samme buss til byen, det vet vi begge, og vi er i parallellklasser, så oppgaver og sånt funker ikke. Men om det er nok, så tror jeg ikke det ikke det blir et problem å småprate litt. Er vel nok å kanskje hilse og si "Skjer?" eller noe sånt? Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Herlig å se forvirring hos de yngre, får meg til å tenke på mine gode dager Her er mine tips: Slutt med facebookchat - hvertfall for småprat. Si hei til henne HVER GANG du møter henne for første gang en dag. Uansett hvor mange mennesker hun står med / rundt. Er du redd for at hun liker kompisen din mer? Har du snakket med kompisen din?(Hvis dette er en god kompis er det viktig at dere snakker om det). Hvis du er redd for at hun liker kompisen din mer, som du egentlig sier du er, så er det bare en ting å gjøre. Fiks det. Flørt med henne åpenlyst, vis at du ikke er redd for at andre skal se det. Tør å gå bort til henne når hun står med venninner, do what it takes. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Okei, en update. Kompisen min ble heldigvis sammen med en annen. I dag snakket faktisk hun til meg først på Skype, så det vil si at hun ikke har noe i mot å snakke online uten å snakke mye irl først, eller hun synes i hvert fall ikke det er rart. Men jeg hilse når jeg så henne i gangen etter samtalen på nett, og hun hilste tilbake. Etter det ble det bare øyekontakt med henne før skolen var ferdig. Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Som nevnt tidligere: Minimer praten "online". Du vil ikke at hun skal tro du alltid er tilgjengelig. skriver hun til deg er det helt OK at du ikke svarer. Aldri si noe som "unskyld, var å gjorde XXXXXXXXX". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Haha, ser den. Men prøver så godt jeg kan å prate irl med henne, men enten så er hun med alle vennene sine, eller så virker det som om hun nesten ignorerer meg litt. Hun hilser jo tilbake når jeg hilser på henne ved passering i gangen, hun smiler tilbake når jeg gjør det til henne og vi oppnår øyekontakt, men noen ganger virker det som om hun nesten prøver å ignorere meg. Kan det være at hun kanskje liker meg, og ikke tør å prate med meg, eller omvendt? Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Haha, ser den. Men prøver så godt jeg kan å prate irl med henne, men enten så er hun med alle vennene sine, eller så virker det som om hun nesten ignorerer meg litt. Hun hilser jo tilbake når jeg hilser på henne ved passering i gangen, hun smiler tilbake når jeg gjør det til henne og vi oppnår øyekontakt, men noen ganger virker det som om hun nesten prøver å ignorere meg. Kan det være at hun kanskje liker meg, og ikke tør å prate med meg, eller omvendt? Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Du kan nok ikke få noe annet enn teoretiske svar på dette. Hvis du ønsker et ordentlig svar så kan du prøve å stoppe henne i gangen og få igang en samtale om hva som helst. Hvis hun virker glad for at du tar ordentlig kontakt med henne så er hun nok interessert. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Måtte bare Hahaha, så sant. Lykke til med jenta, forresten. Endret 7. november 2012 av Banksy Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Du kan nok ikke få noe annet enn teoretiske svar på dette. Hvis du ønsker et ordentlig svar så kan du prøve å stoppe henne i gangen og få igang en samtale om hva som helst. Hvis hun virker glad for at du tar ordentlig kontakt med henne så er hun nok interessert. Skal gjøre mitt beste og se hva jeg får til Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Skal gjøre mitt beste og se hva jeg får til Anonym poster: 900631ef64969bd36e74479f7b29ad93 Do eet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå