Sondrian000 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Hei Jeg har en ny ASUS RT-N56U ruter fra Netshop, den funka fjell første dagen, men så begynte man å miste fart. har 10/2 fra modemet og like mye som vi har betalt for. får bare 2/0.1 optil 5/1 som går opp og ned ganske raskt. noen perioder går det til null og sier at DNS server svarer ikke og ruteren mister nett tilgangen, altså den er veldig ustabilt og gir randome speed og mister nettet for ofte. Noen som vet årsaken eller løsningen? hadde vært topp og takk på forhånd. alle vil jo ha internett som fungerer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Er problemene både med trådløst og kablet? Prøvd å oppdatere firmware? Lenke til kommentar
Sondrian000 Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Kabel og trådløs til ruteren har problem ja. kablet fra modemet gir det den skal. Frimwaren er den nyeste oppdaterte da jeg fikk den for 2 dager siden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Sjekk at QOS er avslått i routeren. Jeg ville prøvd å resette modemet til fabrikkinnstillinger. Lenke til kommentar
Sondrian000 Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Resette til fabrikk instillinger er gjort 2 ganger idag uten hell, QoS er avslått Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ville prøvd å legge inn firmware på nytt, evnt. prøve nest nyeste. Hvis det er like ille så blir det vel en reklamasjonssak med Netshop. Lenke til kommentar
Sondrian000 Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 har downgradert frimware nå, fått litt bedre fart måler 9.50/1.80 men downloadinga er på 300 kb/s atm. får teste utover kvelden for å se om det går opp, er irritert over dette, har hatt Jensens tidligere, fungerte meget dårlig. savner følelsen av å ha en oppegående nett med minst 95% speed av det jeg har betalt for. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Pass på at du har kryptert trådløsnett og at ikke andre maskiner eller tjenester bruker av båndbredden. Det har vært noen problemer med RT-N56U mot kabelmodem. Dette har bestått i problemer med kommunikasjonen mellom modem og router. (sjekk logg i router) Det kan være en ide å sette opp programmet Pingplotter for å se hvor stabil linjen din er. Endret 3. november 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Sondrian000 Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 kjører pingplotter nå, hvor lenge skal jeg la den gå? skal poste en screenshot etterpå så dere kan se Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Hvis du har standardversjonen så kan du jo fint la den gå et døgn og så se grafen neders som viser langtidsstabiliteten. Husk at evt "tung" trafikk på nettet ditt påvirker verdiene du måler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå