Gå til innhold

Rått egg, mer proteiner?


Anbefalte innlegg

Hvis du faktisk gidder å lese poster i tråden har jeg postet kilder på at opptaket er 50% når man spiser rå egg.

 

(Hvis du faktisk leser postene mine, har jeg aldri kommet med ubestridende bemerkninger i mot dine guddomelige faktakilder, eller noe som sier at man får 100% opptak av rått egg)

 

Tusen takk for informasjonen, du er det hyggeligste mennesket jeg noen sinne har vekslet ord med.

 

:);) ;) ;)

 

Jeg tror jeg fortsetter med rå egg, da det ser ut som 100% opptak gir bivirkninger og kort lunte..

Endret av Skyggedans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Hvis du faktisk leser postene mine, har jeg aldri kommet med ubestridende bemerkninger i mot dine guddomelige faktakilder, eller noe som sier at man får 100% opptak av rått egg)

 

Tusen takk for informasjonen, du er det hyggeligste mennesket jeg noen sinne har vekslet ord med.

 

:);) ;) ;)

 

Jeg tror jeg fortsetter med rå egg, da det ser ut som 100% opptak gir bivirkninger og kort lunte..

 

Gjør det du, og ikke lær noe om kosthold og næring, flink gutt :)

Lenke til kommentar

Gjør det du, og ikke lær noe om kosthold og næring, flink gutt :)

 

Jeg har jo lært, skjønner du ikke det? Jeg vet at du mister 50% av opptak ved å spise rå egg.

Det er forskjell på å lære, og praktisere.

 

 

Sånn som jeg ser ut er det tydelig at det jeg gjør funker ;)

 

Fant dette her på nettet som støtter det dere sier sånn for trådens skyld;

 

Somewhere in the range of 35-50%[/b] of raw egg protein is malabsorbed. Basically this means that you get a significantly higher digestibility of egg protein when you cook the eggs.

The study that usually gets quoted for the proposition that almost 50% of raw egg protein is malabsorbed involved ileostomy subjects. Assuming that you are a healthy individual, it is probably more appropriate to look at a study that involved healthy subjects. Such a study was done in 1999 that investigated the amount of dietary protein escaping digestion and absorption of healthy individuals and it found that about 35% of raw egg protein escaped digestion and absorption, whereas about 6% of cooked egg protein was malabsorbed.

Endret av Skyggedans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...