Gå til innhold

Kan noen forklare meg hva som ikke er bra med disse dressene?


Anbefalte innlegg

Vist man ser bort ifra kvalitet, så er det jo passform som også blir veldig kritisert på dressene til Dressmann, men når jeg ser på disse videoene som dressmann har lagt ut så syntes jeg dem passer veldig bra:

 

http://dressmann.com/no/Style-Guide/Antrekk/Dress/

 

Eller ser dette ikke bra ut? Jeg er på jakt etter dress, men veldig usikker på om jeg skal legge ca 5000kr eller 2000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en dress fra Bertoni som jeg ga nesten 3k for. Meget fin dress, men kvaliteten er helt OK. Jeg prøve bokstavelig talt alle dressene i Bergen som kosta under 3500kr, brukte en hel dag på det.

 

Konklusjon: Så god kvalitet som du får hos Dressmann for pengene får du ingen andre steder. Skal du ha deg en skikkelig dress, så må du langt opp i pris. Mens hos Dressmann så får du faktisk en ulldress til 2k, og de kan man sy inn etc.

 

Grunnen til at jeg ikke kjøpte på DM er fordi skuldrene ble altfor smale, selv om resten var for stort. Er du normal i passform, så kan du bruke 4-500kr ekstra for å få sydd den opp/inn så har du en god dress til under 2.5k.

 

Skal du ha svart eller marineblå dress så er Reda-serien til DM helt uslåelig. Jeg vil faktisk påstå at du må opp i 7-8k prisklasse for å få noe lignende andre steder. Stoffet på disse er helt fantastisk, de er meget behagelig på og ser bra ut.

 

Så til slutt: Skal du ha en dress i basic farger ala svart, marineblått, koksgrått ol og ikke bryr deg om merket, så ville jeg gått for DM. Bertonidressen min er finere enn hvilken som helst DM-dress, men kvalitets messig så måler den seg ikke med DM i det heletatt. Og det gjorde ingen av de andre dressene jeg prøvde hos forskjellige leverandører. Måtte som sagt opp i 4-5-6k før man fikk god kvalitet på stoffet fra andre merker.

 

Angående passform, så er mange av dressene etter min erfaring grei i fasong. Ikke noe videre enn noen andre dresser jeg prøvde. Som sagt, greit å ha mulighet til å sy inn litt og få den tilpasset etter kropp.

 

 

 

EDIT: Ser du linka til en polyesterdress. Du får det du betaler for, for å si det enkelt. Polyester er ikke noe man ønsker med mindre man bare skal bruke dressen et par ganger.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...