49neffets Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Jeg har en router og et access point. Hvilken av dem skal jeg skal jeg skru på UPnP da jeg spiller på PS3? Jeg bruker kabel. Skal jeg aktivere UPnP der kabelen er koblet til? Endret 2. november 2012 av Steffen94 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det er routeren som har upnp-funksjon, et aksesspunkt har ikke det (aksesspunktet kan sees på som en nettverkskabel). Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Det er routeren som har upnp-funksjon, et aksesspunkt har ikke det (aksesspunktet kan sees på som en nettverkskabel). Mulig dette er et dumt svar, men det er en router det er bare det at jeg bruker den som aksesspunkt, Jeg har satt kabelen i routeren, men det fungerer forsatt ikke. PS3 sier bare UPnP: Ikke Tilgjenglig Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Hvis du skal bruke en router som aksesspunkt, så må du koble nettverkskabel fra hovedrouteren i en av lanportene på aksesspunktet. I tillegg må du slå av DHCP-serveren i aksesspunktet, slik at den ikke deler ut et ekstra sett med ipadresser. Til slutt må selvsagt UPNP være aktivert i hovedrouteren. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Hvis du skal bruke en router som aksesspunkt, så må du koble nettverkskabel fra hovedrouteren i en av lanportene på aksesspunktet. I tillegg må du slå av DHCP-serveren i aksesspunktet, slik at den ikke deler ut et ekstra sett med ipadresser. Til slutt må selvsagt UPNP være aktivert i hovedrouteren. Har allerede gjort det, men det fungerer nå aner ikke hvorfor det begynte å fungere igjen, jeg har ikke gjort noe. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå