Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk ikke både MS og Sony ut før lansering at deres respektive konsoller støtter film i 4k?

 

Meg bekjent så støtter dagens konsoller 4k opp til maks 30 fps. Hvorfor Netflix krever støtte for mer vet jeg ikke, men det finnes noen filmversjoner, The Hobitt, som kjører 48 fps. Mulig streaming 4k også har andre krav, men det finnes sikkert folk her på forumet som vet mer om dette enn jeg :-)

Lenke til kommentar
Her kommer en liten historie...
 
For 3 uker siden begynte jeg å ha problemer med psn, ved test får jeg ip adresse, og internett koblingen er ok, men det feiler med å koble til psn. Rask tlf til Playstation Norge, fikk beskjed at jeg må åpne porter, hvis det ikke hjelper så ringe min internettleverandør siden problemet kan ligge hos dem. Åpnet alle porter på min router men det hjalp ikke, satt min ps4 i DMZ modus, det hjalp ikke. Ringte min internettleverandør NTE og de sa at alt er i orden hos dem. Koblet ut router og kjørt kabelen rett fra veggen til ps4, da er det fri flytt ingen blokkeringer, ingen brannmur. Det funket ikke, kom meg på av og til, men datt ut etter lita stund. Googlet litt og fant ut at det er mange (men sikkert for få) med dette problemet. En kar fortalte meg at han hadde også samme problem og det viste seg at psn blokkerte hans ip, og det var vel det som skjedde hos meg også siden jeg kan ikke logge på min konto verken via playstation.no på pcen eller psn app på padda. I hans tilfelle ble det fikset dagen etter en tlf til playstation Norge. Jeg koblet ps4 via mobil og vips der kom jeg meg inn! Da skjønte jeg at ja det er noe muffins med min ip. Ringte til psn igjen og fortalte saken, de skulle kontakte tekniker og gi meg tilbake svar via email. Så en dag begynte alt fungere, samme dagen fikk jeg mail fra playstation at alt er i orden hos dem, ingen blokkeringer funnet. Ok, det funket så jeg var fornøyd, problemet var bare at etter par dager var jeg i samme båt igjen! Ordnet abb hos ipvanish (vpn tjeneste)og da ble alt i orden siden min ip ble annerledes, men det koster penger og er uaktulet i lengden for min del. Så i dag ringte jeg NTE, får beskjed at alt er i orden hos de, og hvis det var problemer hos dem så ble de sikkert nedringt siden mange av deres kunder sitter med en playstation, men ja de har hatt tlf fra folk med playstation og psn problem men det var noen få, de har også googlet selv og ser at det er en del folk med samme problem over hele verden. Sa at jeg fikk email fra playstation der det står at det er min internett leverandør som har problemer, det likte de dårlig siden i emailen stå det ikke hva problemt var, så kundebehandler kom med et forslag om å ringe playstation, spør hvorfor de tror problemet ligger hos de, eventulet hva problemet er. Ringer PSN (står at de åpner 9.00 men i realiteten åpner de før 10.00) så forteller jeg saken til kundebehandleren der, hun leser om saken min på pcen sin så kommer hun med sjokkbeskjed, DET ER IKKE NOE MERE VI KAN GJØRE FOR DEG!!!, trofast kunde siden ps1, 3 playstation hjemme, og de sier at de kan ikke gjøre noe mer for meg!? Jeg sier at feilen ligger 99% sikkert hos dere, det du kan gjøre er å gi meg tlf til en teknikker slik at NTE og en teknikker fra playstation kan kontakte hverandre og finne ut problemet, ble satt på vent og får beskjed dessverre de har ingen tlfnummer til teknikker, de kan ikke hjelpe meg med denne saken, spører om jeg kan få snakke med sjefen der, satt på vent igjen, så kommer hun tilbake og sier at sjefen sa de har ikke tlf nummer, og at saken hos dem er avsluttet og jeg får ikke mer hjelp der........
 
Trodde playstation var mer seriøs enn dette, dagen begynte dårlig med at de har en feil info om åpningstidene deres, (hallo det er SONY det er ikke en kebabjappe, slike ting bør vare oppdatert,) og beskjeden at DET ER IKKE NOE VI KAN GJØRE FOR DEG den satt godt....i lite øyeblikk hadde jeg lyst å samle alle ps konsoller og fyre opp peisen med de...
 
Så takk for alt SONY, skal beholde alle de ps til alle abb går ut, håper det funker til da, gjør det ikke så bli jeg nødt til å selge de, veldig synd for er glad i playstation, men uten psn er konsolen nærmest ubrukelig.
 

Lenke til kommentar

Send saken til Forbrukerrådet. Du har kjøpt en tjeneste Playstation og Sony ikke gidder å tilby. 

Kjedelig sak, håper ting løser seg for deg.

Hvorfor driver Sony med blokkering av IP-adresser egentlig? 

Har trådstarter prøvd å fornye IP-adresse selv? Fungerer den vanlige ipconfig /release /renew i CMD ennå?

Lenke til kommentar

Send saken til Forbrukerrådet. Du har kjøpt en tjeneste Playstation og Sony ikke gidder å tilby. 

Kjedelig sak, håper ting løser seg for deg.

Hvorfor driver Sony med blokkering av IP-adresser egentlig? 

Har trådstarter prøvd å fornye IP-adresse selv? Fungerer den vanlige ipconfig /release /renew i CMD ennå?

 

Hei. Vet ikke hvorfor de sperrer min ip, ser når jeg treacer route til playstation.com så går det via en tjeneste som skal blokkere ddos angrep for sony "blackhole.prolexic.com" kanskje det er de som blokkerer. Får ikke ny ip :( snakket med nte og det er ikke bare bare, men kundebehandler sa at ip forandrer seg av og til, men det kan ta ei uke eller et år. Synes det er rå dårlig av sony å bare gi opp og ikke prøve å hjelpe, hvis jeg bare har fått nr til en tekniker hos psn så kunne min isp og han prøvd å løse problemet sammen, istedenfor å skylde på  hverandre. Googlet CE-33987, (det er kodnen jeg får når jeg skal logge på psn) og siste mnd er det veldig mange som opplevd det samme som meg.

 

Tror du virkelig Forbrukerrådet kan hjelpe meg med dette? er ikke ut etter å få penger for psn, men vil at det skal fungerere.

 

Hva mente du med dette "Fungerer den vanlige ipconfig /release /renew i CMD ennå"?

Endret av locoboy
Lenke til kommentar

Huff! Det var et alvorlig problem å få. Lurer på om det er ekstratilltak Sony har tatt for å motvirke all ddosingen de be utsatt for til jul i fjor f.eks. som skaper problemer for folk. Skulle ikke forundre meg.  :hrm: 

 

Hadde selv problemer tidligere i sommer, men ikke like alvorlig. Fikk ikke direkte funding til PSN wallet fra noen betalingsmetoder, så måtte benytte meg av PSN prepaid cards, som irriterte en del. Playstation support var heller ikke lett å få hjelp fra. Ga til slutt opp og tok sommerferie, og når jeg prøvde igjen nå 2 måneder senere fungerte det igjen. :hm:

Lenke til kommentar

DET ER IKKE NOE VI KAN GJØRE FOR DEG den satt godt....i lite øyeblikk hadde jeg lyst å samle alle ps konsoller og fyre opp peisen med de...

Det samme fikk jeg beskjed om da jeg hadde problemer med da jeg etter service ikke kunne sett min nye PS4 som pprimærkonsoll, fordi jeg hadde gjort det noen ukere tidligere i forbindelse med at jeg ble hacket og mistet tilgangen til konsollen min. Jeg tilbød å dokumentere identiteten min på flere måter, til og med sende kvittering på kjøpet, men de nektet blankt, og jeg måtte pent vente 6 måneder før jeg kan endre primærkonsoll. Med andre ord hadde jeg ikke tilgang til mesteparten av PSN-spillene mine, som var kjøpt gjennom min amerikanske konto.

 

Når jeg protesterte sa de "there's nothing more I can do for you", og la på. Sony har elendig kundeservice, og sliker ssaker er en påminnelse om hvorfor man aldri, ALDRI, skal ha noe som helst lojalitet overfor et selskap. (Ikke at jeg har vært det)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

DET ER IKKE NOE VI KAN GJØRE FOR DEG den satt godt....i lite øyeblikk hadde jeg lyst å samle alle ps konsoller og fyre opp peisen med de...

Det samme fikk jeg beskjed om da jeg hadde problemer med da jeg etter service ikke kunne sett min nye PS4 som pprimærkonsoll, fordi jeg hadde gjort det noen ukere tidligere i forbindelse med at jeg ble hacket og mistet tilgangen til konsollen min. Jeg tilbød å dokumentere identiteten min på flere måter, til og med sende kvittering på kjøpet, men de nektet blankt, og jeg måtte pent vente 6 måneder før jeg kan endre primærkonsoll. Med andre ord hadde jeg ikke tilgang til mesteparten av PSN-spillene mine, som var kjøpt gjennom min amerikanske konto.

 

Når jeg protesterte sa de "there's nothing more I can do for you", og la på. Sony har elendig kundeservice, og sliker ssaker er en påminnelse om hvorfor man aldri, ALDRI, skal ha noe som helst lojalitet overfor et selskap. (Ikke at jeg har vært det)

 

tenker virkelig å bytte til Xbox, men venter litt....har en del spill kjøpt via psn, pluss at ingen av mine venner har Xbox så det er ikke bare å kvitte seg med ps..håper virkelig det ordner seg (kanskje etter dagens maintance? ferdig kl 14?) men blir det slik mnd til så blir jeg bare nødt til å kvitte meg med ps, eller flytte og få ny ip:)

Lenke til kommentar

Ta heller og spar litt penger så har du kjapt råd til en xbox, den er jo den rimeligste konsollen av de tre.

 

Har faktisk tenkt på det, men det er litt overkill med to konsoler for min del..5 timer spilling i uka kanskje, hadde det før men av en eller annen grunn ble ps brukt mest så xboxen måtte selges, men savner å spiller Halo og Forza, så kanskje jeg kjøper en Xbox....

Lenke til kommentar

Liten update! la uta saken jeg skrev her på Playstation Norge sine sider, og ble kontaktet av ei dame med navnet Hanne, hun fant ut raskt at det er ip adressen min som er problemet, og sansynligvis så er det prolexic som blokkerer det (de kom på banen etter siste ddos angrep mot psn i jula i fjor) og grunnen til at de blokerer er vel at 14 åringen i huset har 5 kontoer som han veksler mellom når han spiller fifa15. Kjoper ulovlige coins og greier.....Det er noe hun tror er problemet og hun jobber med saken, liten nedtur kom da hun skrev dette:

 

Ok, for det som skjer da, er at vi har et system som forhindrer DDoS-angrep slik som det vi ble utsatt for i juleferien - Prolexic, der deres signal ble stoppet.

 

 

Det er en automatisk prosess, så hvis systemet oppdager noe skummelt, blir IP-en midlertidig sperret. Kanskje et døgn. Men dersom aktiviteten fortsetter, blir IP-en sperret helt, og da vil dere trenge hjelp av internettleverandøren deres.​

 

"og da vil dere trenge hjelp av internettleverandøren deres..." håper ikke hun mener at vi må bytte ip adresse fordi det er ikke mulig:(

 

men det må være mulighet å kontakte Prolexic og fjerne sperren? de jobber jo for psn..

 

Nå er i hvert fall hele ps4 til 14 åringen koblet fra nett og får ikke logge på igjen før alle kontoer er slettet, og ny ren bruker opprettet.

 

Så jeg håper at Hanne løse denne saken.

Endret av locoboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...