Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som nå ikke likte Everyone's gone to the Rapture noe særlig, splite dere Dear Esther? Isåfall likte dere det? Det er mange som nevnte de samme problemenne med Dear Esther, likevel er det nok en av de mektigeste og mest minneverdige spillopplevelsenne jeg har hatt i nyere tid, til tross for at d gikk litt sakte og ikke hadde noe betydelig med gameplay i seg. Av den grunn er Everyone's gone to the Rapture et spill jeg virkelig har sett frem til, får dessverre ikke spilt det før til helgen da jobb og diverse gjør det litt vanskelig nå i ukedagenne.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Dere som nå ikke likte Everyone's gone to the Rapture noe særlig, splite dere Dear Esther? Isåfall likte dere det? Det er mange som nevnte de samme problemenne med Dear Esther, likevel er det nok en av de mektigeste og mest minneverdige spillopplevelsenne jeg har hatt i nyere tid, til tross for at d gikk litt sakte og ikke hadde noe betydelig med gameplay i seg. Av den grunn er Everyone's gone to the Rapture et spill jeg virkelig har sett frem til, får dessverre ikke spilt det før til helgen da jobb og diverse gjør det litt vanskelig nå i ukedagenne.

Jeg spilte gjennom Dear Esther da det kom ut, men det er en stund siden og jeg har derfor glemt det meste av historien. Jeg husker dog en del av områdene og den vanvittige stemningen spillet hadde. Synes også det dro fordel av at det var trangere og mer lineært. Kan heller ikke huske at det slet så mye med ytelsen. Så ja, jeg likte Dear Esther bedre enn EGttR. Fikk lyst til å fyre det opp igjen nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er også en fan av Dear Esther. Selve historie formidlingen er nok bedre i Everyone's gone to the Rapture. Synes personene som dem har fått til å være disse karakterene er troverdig og det høres bra ut. Men du føler som du sloss med spillet for å komme deg rundt omkring. Mye pga lav framerate og animasjoner som lider av samme skjebne. Og det ser rett og slett ikke bra ut om du har øye for slikt. Men samtidig så har det noen øyeblikk som er veldig vakre. 

Mange synes det er kjempe pent og forstår ikke hva fks jeg og andre klager over. Men som dem sier, ignorance is bliss. 

Hadde jeg hatt en bedre opplevelse om spillet hadde kosta på seg mer AA. Fått tektures som lager dybde og tilstedeværelse. Og hatt en bildeflyt som gjør at det ikke føles som du beveger deg i en hengemyr med tåkesyn? Mest trolig så ville jeg det. Men selv med alle disse irritasjons momentene som drar deg ut av opplevelsen spillet prøver å levere. Så er det slutten for min del som virkelig fikk korthuset til å rase samens.

Du får kommentere til helga etter du har spilt å si hva du synes. :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen bilder av Everybody's gone to the Rapture. Ingen spoilere, så trygt å se. Jeg klager over grafikk og jeg vil vise hvorfor. Klikk på bildene for å virkelig se..

Her ser dere spillet på sitt beste...er i slike settings at det virkelig skinner pga lys setting.

68hbHlU.jpg

Er dette et PS4 eller tidlig PS3 spill?

arta8qq.jpg

Og noen eksempler på teksturer......

4TNlkMX.jpg

Y2QH17f.jpg

Lenke til kommentar

Håper du liker det. Hvem vet, nå som du har lest at jeg og LarZen ble litt skuffet så kanskje du går inn med litt lavere forventninger og blir positivt overrasket. Jeg hadde kanskje litt for store forventninger.

Nå blir det å spille videre på GoW 3 Remastered. Kommet ca. halvveis og koser meg. Et veldig godt spill som er blitt enda bedre på PS4.

Lenke til kommentar

Jeg liker sånn "walking simulators", f.eks likte jeg Gone Home (og forsåvidt Stanley Parable, selv om det er veldig forskjellig). Men jeg er veldig kresen, det skal være ekstremt bra historiefortelling og setting for at jeg skal gidde. Dear Esther ble for kjedelig for meg, ga det opp etter 20 min.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp!

Har 2 PSN kontoer, en norsk og en amerikansk. Kjøpte idag Destony expansion pass på den norske, men spillet sier at jeg ikke har tillgang til DLC content. Har lastet de ned, men virker likevel ikke.

Jeg er usikker på om vi kjøpte Destiny på den norske PSN, men når jeg sjekker på PS store på begge to PSN kontoene, så kan jeg kjøpe Destiny på nytt hos begge? Må jo ha kjøpt det fra en v plassene?

Edit: spillet fra kjøpt fra USA store. Har bedt om refund fra playstation...

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...