Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Sony kommer med en portabel projektor til PS4. Ja du leste riktig...!?!

 

* Laser teknologi 

* Auto og manuell fokus

* Opp til 120"

* 1920*720 oppløsning

* HDMI/MHL

* Intern høyttaler. Men utgang til hodeklokker og høyttalere.

* På størelsen med 2stk Sony Xperia telefoner oppå hverandre.

 

Skal komme ut Oktober i år. Ingen pris oppgitt enda.

 

Høres jo spennende ut. Selv om det er noe trist å se at det er kun 720p. Såpass lav oppløsning strukket ut blir ikke spesielt pent. Men det kommer nok mer info snart. Er prisen lav nok så er det uansett en veldig artig sak!

 

PyAg0Zn.jpg

HzpbKF7.jpg

tuDCKIr.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som oppløsningen stemmer. Den heter Sony MPCL1. Her en artikkel her som hadde litt mer info om den. 

 

EDIT: Så en veldig lys svak projektor dette. Men er sikkert kjempe gøy om en vil se film eller spille på hele veggen i mørket. Evnt ta den med ut og dekke en vegg ute på natta via mobil telefonen osv... :p

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

"The projector has a brightness rating of just 32 lumens, which seems laughable compared to the 200- to 500-lumen portable DLP projectors already on the market. However, that’s where the lasers and the sharper resolution come into play: Lasers have a low luminous flux (measured in lumens), but they have very high luminous intensity (measured in candelas). Regardless, this is a projector you’ll need to use in really dark rooms."

 

Mørkt rom er anbefalt, men utifra artikkelen så kan man ikke sammenligne Lumens på laser-projektor direkte med med vanlige projektorer siden teknologien er forskjellig.

 

Uansett bør man ha i tankene at dette er en bitteliten lomme-projektor når man ser på spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Ikke PS4 spørsmål men whatever. Lastet ned Darksiders for leeenge siden på PS3. Har rundet det mange ganger, men lenge siden eg spilte det sist.  Startet det nå, men fikk beskjed om at om 15 min utløper innholdet, og etter 15 min sluttet spillet. Hva skjer? Har jo kjøpt dritten og er fortsatt PS+ medlem om det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar

Hvis spillet er i din "download list" prøv å slett spillet og last ned på nytt? PS3 tror tydeligvis at du spiller demo versjon eller noe. Hvis ikke kontakt support...

 

Det er forsvunnet derifra... får kanskje høre med support..

 

 

Meny - trekant - aktiver eller no sånn.

 

Prøvd, får ikke noe "aktiver" valg dessverre.

Lenke til kommentar

Sony kommer med en portabel projektor til PS4. Ja du leste riktig...!?!

 

* Laser teknologi 

* Auto og manuell fokus

* Opp til 120"

* 1920*720 oppløsning

* HDMI/MHL

* Intern høyttaler. Men utgang til hodeklokker og høyttalere.

* På størelsen med 2stk Sony Xperia telefoner oppå hverandre.

 

Skal komme ut Oktober i år. Ingen pris oppgitt enda.

 

Høres jo spennende ut. Selv om det er noe trist å se at det er kun 720p. Såpass lav oppløsning strukket ut blir ikke spesielt pent. Men det kommer nok mer info snart. Er prisen lav nok så er det uansett en veldig artig sak!

 

PyAg0Zn.jpg

HzpbKF7.jpg

tuDCKIr.jpg

dæven, så kult. Genialt å ta med seg på "konsoll-LAN" ;) 

Lenke til kommentar

Ja, de burde venta til de hadde teknologien til å kjøre 1080p. Dette bli jo omentrent som Playstation TV. Nesten et bra produkt. Som fører til nesten-salg som i praksis vil si rimelig lave salgstall. Som igjen betyr prisdropp og lagerrydding. Hvis dette tar av skal jeg spise den imaginære hatten min. Hvis de har så god kontroll på lasere til å kjøre høy oppløsning horisontalt, så burde det vel gå å fikse det andre veien også.

Lenke til kommentar

Eller omtrent som PS4 og XO?

 

Konsoll leverandører burde holde seg til å lage best mulig spillkonsoller, slik som nå er det hverken hummer eller kanari og en konsoll som er rævva før den ble sluppet, fra alle parter. Elendig hardware og null baller ift. visjoner er en av de største årsakene til at jeg kjøpte kun 1 konsoll denne gangen vs. 3 konsoller forrige runde. Det eneste som var bra nå var PS4 sine 8GB GDDR5, resten var en gedigen skuff. Det er bare trist når konsoller er yesterdays tech før de en gang er sluppet. Ingen visjoner, ingen innovasjon, bare middelmådig vomfyll. Når PS1 kom var det helt rått, når PS2 kom var det "wow" og når PS3 ble laget hadde de enorme visjoner, var modige og folk kastet penger etter dem selv om de bommet litt. Dog en liten feilberegning ift. GPU som tilsynelatende kastrerte hele bransjen ift. det å våge å satse skikkelig.

Men slik er det når man feiger ut og heller ønsker å selge "nextgen" konsoller (pre-gen in shiny wrapping) til ghettoer og pengenødne som egentlig burde brukt penga på andre ting enn spill. Jeg hadde helt fint betalt 6000,- for en skikkelig nextgen konsoll som var ment å vare 5-7 år. Nå kjøpte jeg en PS4 kun fordi jeg kjedet meg en kveld i november (ja så billig og middelmådig er nextgen), men noe mer blir det ikke. Dagens konsoller er bare "meh". Jeg har vært bekymret for tilstanden i spillbransjen i mange år før nextgen, men nå bør man virkelig bli bekymret. Nå surfer bransjen febrilsk på en dalende bølge som startet for 15-20 år siden og satser på at forbrukerne har blitt neddummede vandyr som kjøper uansett så lenge de får servert en kul trailer på et par spillmesser og leser om enorme budsjetter. Når det pumpes veldig mye penger inn i en bransje for å forsøke å pynte på grisen bør man bli bekymret.

 

"Jammen spill er mer en grafikk og kraftig hardware", så kjøp en WiiU da og STFU :p

Akkurat nå synes jeg markedet er klar for en seriøs aktør som tør å satse der andre har blitt late, hvis ikke markedet allerede er ødelagt av de late gigantene og zombie forbrukerne de har på slep.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

*snip*

 

Konsoll er og har alltid vært noe som er laget for enkel og relativ billig inngangs billett til spill. Det å ekskludere millioner av mennesker ved å øke prisen betraktelig for å ha kraftigere maskinvare er nok noe som bransjen hadde vært lite tjent med.

 

Grafikk hoppet ifra PS3/X360 til PS4/XBO er stort for konsoll brukere. Har du sett hvor elendig forrige generasjon spill ser ut i forhold til idag? Grøss er alt jeg har å si...

 

Og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i ditt syn på bransjen. Det skjer masse spennende og både konsoll og PC blomstrer mer en noen gang. 

 

Vil du ha bedre ytelse i konsoll så bygger du en egen konsoll. Finnes løsninger som ikke koster skjorta for en som har interessen og økonomien for det i PC verden idag. 

Lenke til kommentar

Ikke helt enig der LarZen, hverken PS1, PS2 eller spesielt PS3 hadde som hovedformål å være noe alle og enhver hadde råd til men med PS4 og XO var dette faktisk målet, at flest mulig skulle kunne kjøpe konsollen. En helt feil målsetning i mine øyne, men sikkert tilfredstillende for investorer og styrer. Man har konsoller og alternativer som tilfredstiller de mindre pengesterke allerede, markedet trenger en aktør som tør satse annerledes.

Man kan ikke nødvendigvis bygge seg en konsoll, alternativet er PC markedet som allerede finnes der. Det man trenger er en aktør som skaper en skikkelig nyskapende konsoll og det hadde Valve hatt muligheten til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Steam konsollene var nesten et steg i riktig retning, men de gjorde alvorlige feil som reduserte det til kun et blaff i vinden. De ble grådige og skulle tilfredstille alle og lot en haug produsenter lage "konsoller" fra 1000,- til 20.000,- uten noe som helst samlet produktidentitet.

 

Det Valve skulle gjort var:

 

- Lag et litt mer fengende navn enn "Steam console". Selv noe kleint som "SteamMachine" hadde vært mye bedre.

- Snakke med utviklerstudioer som er villig til å lage kick-ass eksklusive titler til kick-ass steamkonsoller med standarisert kraftig hardware (ikke fjaset 1000-20000 hardware).

- Få disse til å lage noen heftige launchtitler og noen nye IPer som dro oppmerksomheten hit på spillmessene. Kun til denne konsollen.
- Lag standarisert men KRAFTIG hardware, få til avtaler med Intel, Nvidia og andre og lag en Gen-1 spec som i godt monn og litt til overgår "nextgen" konsollene (easy peasy).
- Få bedrifter til å konkurere om å lage best mulig konsoll-design med oppgitte hardware specs, involver hardware leverandørene i dette og velg så den beste løsningen. Belønningen er produksjonsavtalen.

- Sørg for noe nyskapende til lansering, som Steam kontrolleren og integrasjon med Oculus Rift el.

- Sørg for å ha støtte for morgensdagens teknologi og ikke bare gårsdagens, som 4K film med dekoderbrikke integrert, ved lansering.
- Sørg for å kalle det første produktet noe aka "Gen1" slik at folk forventer fastsatte iterasjoner og en fremtidig produktutvikling fremfor en flytende smørje.

 

- Slipp så bomben og si at "Om 1 år kan du oppgradere din Gen1 med nye standariserte og spesialiserte steamkonsoll-moduler som GPU/CPU modul som gir deg en Gen1.2.

- Spillutviklerne trenger da bare å forholde seg til få enkle og standariserte hardware iterasjoner og settings i spillet går etter dette. Har du Gen1.2 som er et fast sett hardware så går spillet på vesentlig bedre instillinger

  og gir deg følelsen av å nesten ha ny konsoll bare fordi du får moduloppgraderinger. Har du Gen1 får du fortsatt kjørt spillet, men på medium og ikke ultra osv.
- Sett lanseringsprisen på konsollen til ca. 6000,- og skvis inn det beste av hardware du kan forhandle deg til på dette prisnivået.
- Slipp oppgraderingsmoduler for GPU/CPU 1 gang i året til en pris rundt 2-3000,-. Kraftig hardware oppgradering som hele tiden er forhandlet til best mulig priser. Men standarisert og likt for alle.

- Gjør det enkelt å swappe denne modulen.
- Gi folk muligheten til å selge sine Gen1.2 moduler til andre på bruktmarkedet når det kommer en Gen1.3 CPU/GPU modul.
- Gjør titlene Steamkonsoll ekslusive med klausul om at 6-12mnd etter lansering kan utvikleren få slippe en pc-kompatibel utgave i Steam, men ikke før.

- Etter 4-5 år slipper du Gen2 som igjen er banebrytende og fremtidsrettet med morgendagens teknologi.

Go big or go home...

Denne aktøren har jeg alltid savnet i markedet og det er langt i fra PC. Tiden er nå moden mer enn noen gang for et slikt dynamisk konsept. Valve hadde denne muligheten, de hadde musklene til det men lagde heller en illeluktende clusterfuck av hele greia og endte opp med å tilby folk en  påpynta stuepc for PC spill.

 

 

EDIT:
Hadde valve hatt baller til å gjøre dette skikkelig ville det gitt Microsoft og Sony en identitetskrise og søvnløse netter. Nintendo er allerede i en identitetskrise og prøver å "finne igjen seg sjæl". Dette ville også løftet konsoller ut av den hengemyra de er i nå.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...