Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Uncharted 4 og Tomb Raider på tampen av året i 2016.

Uncharted 4 er Q1 2016. Mars/April.

Jeg tipper det blir utsatt til nærmere jul (november).

Uten at det skal brukes som en pekepinn, så er det rundt den tiden de andre i serien har blitt lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er en remaster og derfor ikke sammenlignbart

 

Men det gir ein peikepinn. Sjølv om eit spill vil misse noko eyecandy fra 30fps til 60fps blir ikkje grafikken halvparten så pen. Uc4 blir ikkje stygg å kvile auga på sjølv med 60fps.

Lenke til kommentar

 

Men det er en remaster og derfor ikke sammenlignbart

 

Men det gir ein peikepinn. Sjølv om eit spill vil misse noko eyecandy fra 30fps til 60fps blir ikkje grafikken halvparten så pen. Uc4 blir ikkje stygg å kvile auga på sjølv med 60fps.

 

 

Hvordan gir det en pekepinn når det er mer eller mindre er en ren framerate lås? Høyere oppløsning på skyggene er pekepinn på hva, at det er stort sett alt som kan gjøres med å gå fra 60 til 30FPS? Det er jo det samme som å si at TLOU på PS4 i 30FPS er en pekepinn på den visuelle forskjellen PS4 kan gi over PS3. Gir grafikken fra TLOU til UC4 noe som helst inntrykk av det? Jeg vil definitivt si nei.
Man får dobbelt så mye tid per frame med 30FPS kontra 60FPS, det er klart at det kan gi betydelig bedre grafikk/visuelt og ikke en bagatellmessig "noe" bedre.
 
En dobbling av framerate er langt mer krevende enn en dobbling av framebuffer oppløsning. Framebuffer oppløsningen påvirker bare back-end på en GPU (shader, TMU, ROP), samt minne bruk og båndbredde, mens framerate'en påvirker mer eller mindre hele systemet.
Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg vilt til Rocket Leauge kommer imorgen på PS4! Trudde ikke de kom til å lage til PS4

Har savnet å spille bilfotball siden det var på PS3.

Lastet det ned på Torsdag :D Blitt noen timer spilling for å si det slik :p

Ser ut til at det ikke er noe problem med serverne nå, var vist det når det ble lansert. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hmm, da kan det jo bli aktuelt å spille Destiny igjen da, Forsåvidt en god del andre fps spill også :) Men nå skal jo også xbone få mus støtte via w10 oppdateringen senere i høst/vinter

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Men nå skal jo også xbone få mus støtte via w10 oppdateringen senere i høst/vinter

 

Den informasjonen er tatt utifra en Tweet om at det må komme på plass mus & tastatur støtte om en skal streame ifra PC til XBO. Bare slik at en er obs :) 

Lenke til kommentar

Jeg tar dette som en bekreftelse på at det kommer.

 

qynIcMt.jpg

 

Dem snakker om PC spill som blir streamet til XBO. For det å virke så må en enten kun la det bli kontrollert via en kontroller. Eller også åpne opp for mus & tastatur bruk i disse spillene.

 

Så ja XBO ville evnt da får støtte for det i PC spill som blir strømmet. Det at mange nå automatisk tror at alle XBO spill vil få mus & tastatur støtte er like feil som at XBO får støtte for Oculus Rift. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg har aldri nevnt spillstøtte på xbo^^ (ro-ro. hekte på motor, gasse på som F :p ) Men vil nok komme uansett pga nettleser.

Lenke til kommentar

 

 

Men det er en remaster og derfor ikke sammenlignbart

 

Men det gir ein peikepinn. Sjølv om eit spill vil misse noko eyecandy fra 30fps til 60fps blir ikkje grafikken halvparten så pen. Uc4 blir ikkje stygg å kvile auga på sjølv med 60fps.

 

 

Hvordan gir det en pekepinn når det er mer eller mindre er en ren framerate lås? Høyere oppløsning på skyggene er pekepinn på hva, at det er stort sett alt som kan gjøres med å gå fra 60 til 30FPS? Det er jo det samme som å si at TLOU på PS4 i 30FPS er en pekepinn på den visuelle forskjellen PS4 kan gi over PS3. Gir grafikken fra TLOU til UC4 noe som helst inntrykk av det? Jeg vil definitivt si nei.
Man får dobbelt så mye tid per frame med 30FPS kontra 60FPS, det er klart at det kan gi betydelig bedre grafikk/visuelt og ikke en bagatellmessig "noe" bedre.
 
En dobbling av framerate er langt mer krevende enn en dobbling av framebuffer oppløsning. Framebuffer oppløsningen påvirker bare back-end på en GPU (shader, TMU, ROP), samt minne bruk og båndbredde, mens framerate'en påvirker mer eller mindre hele systemet.

 

 

Det er ikkje rein framerate-lås. TLOU(PS4) i 30fps har meir eyecandy i bruk som krever meir ressurser. Grafikkoppløsning er ikkje forandra mellom 30fps og 60fps, begge har 1080p. Einaste forskjellen i grafikken kjem av kor mykje eyecandy di bruker. Difor er det ein peikepinn.

 

Trur du virkelig at Uc4 vil sjå halvparten så pent ut med 60fps? I så fall vil eg anbefale deg å teste på PC der alt av eyecandy er slått av og du kjører spillet(vilkårlig spill som ligger rundt 50-70fps utan fps-lås) i 1080p. Noter deg kor mykje fps du har på det jevne og prøv deg fram med alt som skal gjere spillet penare. Etter alle solemerker vil fps minke etter kvart som du legger på meir og meir sminke(eyecandy).

Lenke til kommentar

Det er ikkje rein framerate-lås. TLOU(PS4) i 30fps har meir eyecandy i bruk som krever meir ressurser. Grafikkoppløsning er ikkje forandra mellom 30fps og 60fps, begge har 1080p. Einaste forskjellen i grafikken kjem av kor mykje eyecandy di bruker. Difor er det ein peikepinn.

 

Trur du virkelig at Uc4 vil sjå halvparten så pent ut med 60fps? I så fall vil eg anbefale deg å teste på PC der alt av eyecandy er slått av og du kjører spillet(vilkårlig spill som ligger rundt 50-70fps utan fps-lås) i 1080p. Noter deg kor mykje fps du har på det jevne og prøv deg fram med alt som skal gjere spillet penare. Etter alle solemerker vil fps minke etter kvart som du legger på meir og meir sminke(eyecandy).

 

 

Den eneste forskjellen i grafikken er høyere oppløsning på skyggene i 30FPS som jeg nevnte, det er absolutt ikke nok for en pekepinn. 
 
Jeg har ikke sagt at UC4 vil se halvparten så pent ut i 60FPS, jeg sa at det ikke ville gjøre det pga diminishing return. Men det hadde nok vært en markant synlig nedgradering av grafikken. Diminishing returns, mtp hvor mye man legger merke til ting, vil dog være til en grad subjektivt.
PC har forøvrig et problem med konsoll porter der ekstra grafikk/effekter over konsoll versjonen ofte har blitt boltet på som en ettertanke og dermed elendig implementert og optimalisert som resultat.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...