Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

må ikke glemme at det er konsoller vi snakker om, ikke PC, jeg har heller ikke lyst til at en konsoll skal bli en PC.

Lenke til kommentar

ND har jo lagt grafikkstandarden på UC4 skyhøyt og bevisst designet det for 30 fps. Grafikken hadde vært halve kvaliteten med 60 fps i.o.m at PS4 har et gitt sett med CPU og GPU kraft.

De som vil ha 60 fps kan jo be om et extreme kit med nitrogenkjøling for overklokking og et hack for å bruke utility-prosessoren til spillet. Evt koble sammen to PS4 i nettverk.

De tenker nok bare framover og skal ordne remaster av UC4 på PS5 ;)

Syns ikkje grafikken i TLOU vart halvert sjølv om man valgte 60fps, så da burde ikkje grafikken i Uc4 bli halvert om man fekk 60fps. Dernest er det positivt å gi spillere valgmulighet mellom 30fps og 60fps. Det skulle etter alle solemerker føre til større salg for ND.

Di som vil ha 60fps treng egentlig bare be om større valgfrihet. Mange har og nok med 720p, så om spill fekk 2 ekstra valg i option med 720p-900p-1080p og 30fps-60fps ville alle bli fornøgde skulle eg tru. Verre er det ikkje.

Man får ikke valgt 60FPS på TLOU på PS3, det at PS4 klarer 60FPS i TLOU uten nedgradering av grafikken iforhold til PS3 er vel ikke så rart. Man mulighet til å låse TLOU til 30FPS på PS4, men utvikleren har vel uansett gjort lite med å forbedre kjernegrafikken.
Opplevd grafikk kvalitet i UC4 ville nok ikke blitt halvert med 60FPS mtp diminishing returns. Men grafikk er ikke nødvendigvis den eneste grunnen en spill utvikler velger å gå for 30FPS, det kan være gameplay fysikk, AI eller andre ting som berører gameplayet som ikke går ann å skalere ned.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Mabreen:

TLOU på PS4 var jo ikke en remake/reboot men en remaster. Ergo kan ikke den tittelen sammenlignes med UC4 som er laget på en helt annen lest.

Like fullt vil ikkje grafikken bli halvert pga at man velger 60fps framfor 30fps. Det er bare å prøve 30fps vs 60fps på PS4 og sjekke grafikkforskjellen.

Lenke til kommentar

ND har jo lagt grafikkstandarden på UC4 skyhøyt og bevisst designet det for 30 fps. Grafikken hadde vært halve kvaliteten med 60 fps i.o.m at PS4 har et gitt sett med CPU og GPU kraft.

De som vil ha 60 fps kan jo be om et extreme kit med nitrogenkjøling for overklokking og et hack for å bruke utility-prosessoren til spillet. Evt koble sammen to PS4 i nettverk.

De tenker nok bare framover og skal ordne remaster av UC4 på PS5 ;)

Syns ikkje grafikken i TLOU vart halvert sjølv om man valgte 60fps, så da burde ikkje grafikken i Uc4 bli halvert om man fekk 60fps. Dernest er det positivt å gi spillere valgmulighet mellom 30fps og 60fps. Det skulle etter alle solemerker føre til større salg for ND.

Di som vil ha 60fps treng egentlig bare be om større valgfrihet. Mange har og nok med 720p, så om spill fekk 2 ekstra valg i option med 720p-900p-1080p og 30fps-60fps ville alle bli fornøgde skulle eg tru. Verre er det ikkje.

Man får ikke valgt 60FPS på TLOU på PS3, det at PS4 klarer 60FPS i TLOU uten nedgradering av grafikken iforhold til PS3 er vel ikke så rart. Man mulighet til å låse TLOU til 30FPS på PS4, men utvikleren har vel uansett gjort lite med å forbedre kjernegrafikken.
Opplevd grafikk kvalitet i UC4 ville nok ikke blitt halvert med 60FPS mtp diminishing returns. Men grafikk er ikke nødvendigvis den eneste grunnen en spill utvikler velger å gå for 30FPS, det kan være gameplay fysikk, AI eller andre ting som berører gameplayet som ikke går ann å skalere ned.

Burde seie seg sjølv at eg refererer til PS4-versjonen som gir mulighet til å velge mellom 30fps eller 60fps. Elles er det nok av sider som forklarer forskjellen(TLOU(PS4) 30fps vs 60fps) og kvifor det er betre med 60fps enn 30fps.

Lenke til kommentar

Burde seie seg sjølv at eg refererer til PS4-versjonen som gir mulighet til å velge mellom 30fps eller 60fps. Elles er det nok av sider som forklarer forskjellen(TLOU(PS4) 30fps vs 60fps) og kvifor det er betre med 60fps enn 30fps.

Det burde si seg selv at det er en tåpelig sammenligning når kjernegrafikken er fint lite forbedret fra PS3 utgaven av TLOU og at 30FPS låsen er en "purists mode" etterspurt av fansen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når sant skal sies var det vel noe penere skygger når man kjørte i 30fps i TLOU på PS4 mener jeg å huske. Men sammenligningen holder jo ikke mål for fem flate uansett, så det er fullstendig urelevant.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Mabreen:

TLOU på PS4 var jo ikke en remake/reboot men en remaster. Ergo kan ikke den tittelen sammenlignes med UC4 som er laget på en helt annen lest.

Like fullt vil ikkje grafikken bli halvert pga at man velger 60fps framfor 30fps. Det er bare å prøve 30fps vs 60fps på PS4 og sjekke grafikkforskjellen.

Hm, nei har noen sagt det? Og hvordan ser man om grafikk er "halvert" halv oppløsning? halvparten av effektene? Hvor mange FPS man får er heller ikke bare relatert til grafikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen lightweight headset med mic som er gode? Er ikke på jakt etter et headset, per se (a l a beats, bose quietcomfort), men noe mer a la socom 1 på ps2 :). Har et lite bluetooth headset som jeg kjøpte på obs, men det er rævva.

Noen som vet om et lite headset som er bra, evt et par stk som er gode? Stor fordel hvis det kan brukes både på ps3 og ps4, og jo mindre det veier (samtidig som det er bra), jo bedre er det. God lyd i selve headsettet er ikke nødvendig, da jeg kun har planer om å bruke micen og spiller av lyd på anlegg i bakgrunnen (også chat lyden spilles av i bakgrunnen).

Lenke til kommentar

Uncharted 4 og Tomb Raider på tampen av året i 2016. Er ikke akkurat synd på PS4 eiere.... Og det blir nok en GOTY utgave med alt både XBO og PC eiere har måtte betale ekstra for og/eller ventet på. Samt mest trolig bedre ytelse og grafikk.

Lenke til kommentar

Syns det er dårlig av SE overfor di som vil ha spillet til PS4. Fatter forsatt ikkje at di kunne finne på å gjere eit multispill tidseksklusivt og dermed pisse på ein stor andel av fanskaren til Tomb Raider. MS må ha dusja SE med penger for å få 1 års utsettelse. Ikkje verdt å støtte opp om for min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...