Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS4 støtter HDMI 1.4-standarden og den har støtte for UHD med 24 bilder i sekundet mener jeg å huske. Skal en ha UHD med 60 bilder i sekundet må en ha HDMI 2.

Og siden 24 bilder i sekundet benyttes mye innen film er det vel håp for de som ønsker dette.

Lenke til kommentar

Og siden 24 bilder i sekundet benyttes mye innen film er det vel håp for de som ønsker dette.

Men ikke via Netflix da dem krever en dedikert kodeks brikke. Og ikke via optisk media da PS4 ikke støtter Ultra HD Blu-ray formatet. Så da er det evnt Youtube om dem åpner opp for det etterhvert på PS4.

Evnt egne filer via USB. 

Lenke til kommentar

Men ikke via Netflix da dem krever en dedikert kodeks brikke. Og ikke via optisk media da PS4 ikke støtter Ultra HD Blu-ray formatet. Så da er det evnt Youtube om dem åpner opp for det etterhvert på PS4.

Evnt egne filer via USB. 

Så det vil si at Netflix 4K ikke kan avspilles via PCer med tilkoblet 4K eller 5K skjerm?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Evnt egne filer via USB.

Kan ikke HEVC oppdateres gjennom Software? Mulig dumt spm. mtp. at Philips lanserer en boks til sine eldre 4K TVer.

Lenke til kommentar

Så det vil si at Netflix 4K ikke kan avspilles via PCer med tilkoblet 4K eller 5K skjerm?

Det vet jeg rett å slett ikke. Jeg vet bare at Netflix har sagt at Sony har lovet at PS4 skal få på plass denne kodeks brikka for 4K. En standard som ble bestemt etter at PS4 ble lansert. Men det er vel bla endel SmartTV'r som kan vise Netflix i 4K idag? Så hvorfor dem kan og ikke PS4...det hadde vært interessant å vite. 

Kan ikke HEVC oppdateres gjennom Software? Mulig dumt spm. mtp. at Philips lanserer en boks til sine eldre 4K TVer.

Mulig denne brikken er i den boksen som Philips kom med? Men som jeg skriver over her. Så er det litt rart siden det er vel noen SmartTV'r idag som kan vise 4K Netflix. Modeller som er ikke helt nye om jeg ikke husker feil.

Det jeg svarer er bare hva jeg har lest hva Netflix har kommentert. Men jeg skulle likt å vist litt mer rundt dette...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Evnt egne filer via USB.

har du noe link til denne boksen fra phillips?

Lenke til kommentar

Det er vel samme type boks som Samsung sin "Evolution Kit". Første 4k-modellen til Samsung kunne heller ikke vise 4k fra andre kilder enn demodisk..

Men det er ikke spesielt rart at PS4 ikke kan vise 4k sammenlignet med tv'r. Den kom for en god stund siden.. Mulig det kommer en ny spesialutgave med UHD-spiller, HEVC codec og ny HDMI-plugg.

Lenke til kommentar

Evnt egne filer via USB.

har du noe link til denne boksen fra phillips?

Har ikke en Philips TV, men vil anta det er en slik en det er snakk om:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1409831812

Lenke til kommentar

Da er The Vanishing of Ethan Carter ute på PSN. På tilbud om du har PS+.

Kan ikke anbefale spillet høy nok. Har riktig nok bare spilt det på PC. Men PS4 utgaven er faktisk bedre ifølge utviklere. Kjører på Unreal Engine 4 kontra 3 på PC. Løøøøøp å kjøp!

EDIT: Vi er på side 980 i PS4 tråden. 980Ti....? :D

Takk for tipset. Ser også at "Everybodys gone to the rapture" har fått samme pris og ps+ tilbud i den amerikanske butikken. Også et spill jeg ser frem til (release i US store er satt til 11. august).

Lenke til kommentar

Evnt egne filer via USB. 

Det burde ihvertfall gå hvis du har HDMI 2.0 med HDCP 2.2 støtte hele veien. Nå er det vel ikke Netflix som kreve en egen brikke ("Netflix 4k chip") for deres 4k streaming, men generelt hardware for HDCP 2.2 protokollene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel samme type boks som Samsung sin "Evolution Kit". Første 4k-modellen til Samsung kunne heller ikke vise 4k fra andre kilder enn demodisk..

Men det er ikke spesielt rart at PS4 ikke kan vise 4k sammenlignet med tv'r. Den kom for en god stund siden.. Mulig det kommer en ny spesialutgave med UHD-spiller, HEVC codec og ny HDMI-plugg.

Siden teknologien i spillkonsollen ellers vil være den samme høres det da ut som en 4K avspiller vil være et like greit kjøp.
Lenke til kommentar

Er det alltid tilfeldig hvem man ender opp med hvis man spiller på nett? Kan man invitere andre på noe vis?

Endret: Litt teit formulert, for jeg vet at det er tilfeldig hvem du møter på. Spørsmålet blir da om man i tillegg kan invitere andre fra vennelisten. :)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...