Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel enda litt tidlig, men er det kommet noen sammenligninger mellom den nye 1 TB utgaven vs dagens? Blir vel sluppet i morgen forøvrig?

den som du sikkert tenker på er den med forbedra innmat med nye komponenter og den kommer ikke utenfor asia enda, den 1tb utgaven som kommer nå har fortsatt samme innmaten som de eksisterende 500gb konsollene som de fleste av oss allerede har

Lenke til kommentar

Er det? Har PS4 støtte for HEVC osv?

det ble nevnt før og etter lanseringa att konsollene hadde støtte for 4k og att dette ville komme senere, tror nokk begge har sikra seg mot fremtidige formater, men sony sa de bare hadde støtte for film i 4k i motsetning til xb1 som hadde støtte for spill og som aldri kommer til å skje på noen av disse konsollene siden de er for svake til å kjøre noe annet enn film i 4k

men for min del kan begge bare skippe 4k, holder meg unna den slags til tv`ene får fjerna alle bugsa/høy input lag de ennå har, gidder ikke spille/se film på en pc skjerm :rofl:

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør jeg også, men Netflix bruker vel HEVC til å dekode når man strømmer? 

ingen anelse, følger ikke så mye med på 4k formata enda, men husker begge nevte dette tidligere, om det var bullshit fra ms og sony sine sider vet jeg dog ikke, og bryr meg heller lite da minimalt av film støtter 4k enda, og tv programmer kjører ikke engang full hd så ser på 4k som noe som kan være aktuelt om kanskje 5-8års tid da de nye konsollene kommer

Lenke til kommentar

Er vel enda litt tidlig, men er det kommet noen sammenligninger mellom den nye 1 TB utgaven vs dagens? Blir vel sluppet i morgen forøvrig?

den som du sikkert tenker på er den med forbedra innmat med nye komponenter og den kommer ikke utenfor asia enda, den 1tb utgaven som kommer nå har fortsatt samme innmaten som de eksisterende 500gb konsollene som de fleste av oss allerede har

Ah, det var jeg ikke klar over :) Men da vet jeg det!

Lenke til kommentar

Det kommer til å gi meg et smil når Sony og forøvrig Microsoft kommer med dem nye konsoll utgavene som har støtte for 4K Netflix. 

"Men men...dem har jo allerede 4K støtte. Det sa Sony for lenge siden... men men men..."  :rofl: 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Kanskje win10 til xbone kommer med 4k støtte når det gjelder film og tv serier?

Hvis det skjer må også Sony få ut fingeren

Lenke til kommentar

Kanskje win10 til xbone kommer med 4k støtte når det gjelder film og tv serier?

Hvis det skjer må også Sony få ut fingeren

Det er en fysisk brikke som må på plass i både PS4 og XBO. Samt ny HDMI utgang. Og mest trolig blir det en Ultra HD Blu-ray avspiller isteden for et standard Blu-ray drev som er idag. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jasså? Så ps4 og xbone støtter ikke 4k likevel?

Man må kjøpe ny enhet. Må sikkert kjøpe ny reciever også da :(

Lenke til kommentar

Joda begge støtter 4K. Men ikke via Netflix eller HFR (high frame rate) pga gammel HDMI. 

EDIT: Så ja for 4K Netflix så må en kjøpe ny konsoll. Om recieveren har 4K passtrough eller støtter 4K. Så er en good to go. Og vil en se film via Blu-ray i 4K så må en også ha en ny konsoll. Om Sony legger ved et Ultra HD Blu-ray drev vel å merke... 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...