Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yess!! har spilt ps4 endel idag. Har vært tilkoblet Playstation Network i hele dag. plutselig nå ble jeg disconnectet fra PSN. På ann igjen. Hva faen skjer? Selvfølgelig skjer dette nå som Telenor og Nextgentel har stengetid i chat service.

Lenke til kommentar

Tar brukthandler i mot PS3 håndkontroll, PS3 Spill, DVD-er og Elgato Game Capture (med alt tilbehør) ? eventuelt hvor kan man selge dette? tar Gamestop i mot dette? 

Gamestop er vel eneste igjen i Norge som tar imot slikt nå. Game er vel borte nå? Men ja dem tar imot brukte saker..men er usikker på Elgato'n. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Har faktisk funnet ut at jeg har blitt ip banned fra Sony. Flere har hat det samme problemet. https://www.reddit.com/r/playstation/comments/331a46/ip_blocked_by_psn/

Kan tyde på at noen av tiltakene Sony har iverksatt ift. DDOS'ing osv. skaper noen bieffekter innimellom.

Forundrer meg ikke om problemene Sony nå har ift. PSN (som ikke er pga. andre ytre årsaker) er pga. all DDOS'ingen de har blitt utsatt for som igjen har tvunget de til å innføre tunge mottiltak som alltid vil skyve på balansen ift. tjenestekvalitet. Ikke minst tar slikt ekstremt lang tid å få kjørt inn skikkelig og krever ofte konstant oppfølging av meget kompetent mannskap som ofte er strukket mellom mange oppdragsgivere.

Mengden av sikkerhetstiltak man innfører for å beskytte seg mot uønsket aktivitet mangedobler kompleksiteten ift. å opprettholde en god tjenestekvalitet. Dette vil man se spesielt rundt høytider og ferier hvor spesialkompetansen har fri etc. Mye av skylden kan man legge på ondsinnede grupper som har gjort livet surt for alle. By proving a point you might just destroy the thing you want.

Det trenger ikke være store ting som oppstår, men små ting som velter store lass og som kan fikses raskt når mannskapet er tilgjengelig. Men disse små tingene kan det bli mange av.

EDIT:

Og ja, hadde jeg lest tråden du linker til ser jeg at de snakker om nettopp dette.

Igjen, slå av linjeutstyret ditt i 20 minutter så du får tildelt en ny IP adresse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Er det noen som vet når det kommer HBO-app til PS4?

snakket med HBO Nordic ang. app til PS4 og Xbone, fikk et vanlig copy, paste svar "vi snakker ikke om.... bla bla bla"

ble så forbanna at jeg kanselerte hele driten og trykka unlike på facebook

Lenke til kommentar

snakket med HBO Nordic ang. app til PS4 og Xbone, fikk et vanlig copy, paste svar "vi snakker ikke om.... bla bla bla"

ble så forbanna at jeg kanselerte hele driten og trykka unlike på facebook

Hatt tilsvarende dialog med andre firmaer og fått noe av det samme svaret. Skikkelig nedlatende.

Lenke til kommentar

HBO Nordic har vært siden lansering og er fortsatt helt horrible når det kommer til kommunikasjon til kunder. Dem kom nå nylig med full airplay støtte så jeg får endelig se alt dem har av innhold via AppleTV og iPhone/iPad.

Så ferdig Penny Dreadfull igår...jeg griner nesten når jeg tenker hvor bra den serien er. 

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje gammeldags men jeg foretrekker å bruke kabel for å strømme innhold, særlig med så høy oppløsning og flerkanals lyd slik blant annet seriene til HBO har. Slik det er så er en vel nesten tvunget til å bruke en eller annen form for pc eller HTPC hvis en skal bruke kabel for å se på HBO. Vi begynte å se sesong 2 av GoT via Chromecast i går og opplevde flere ganger at den stoppet opp for å buffre og det holder ikke. Det er cirka 5 meter klar sikt fra Chromecast til den trådløse routeren (Asus RT-AC66U) så i teorien burde det gå ganske sømløst.

Det er ganske 1999 at en så stor aktør som HBO ikke har mulighet for å strømme til xBox, Playstation og lignende systemer utenfor USA. Sånn sett er Netflix mye bedre. En kan ha flere brukerprofiler til forskjellige personer som bruker appen, installere appen på flere enheter og legge til hele serier under "Min liste".

Lenke til kommentar

Har faktisk funnet ut at jeg har blitt ip banned fra Sony. Flere har hat det samme problemet. https://www.reddit.com/r/playstation/comments/331a46/ip_blocked_by_psn/

Kan tyde på at noen av tiltakene Sony har iverksatt ift. DDOS'ing osv. skaper noen bieffekter innimellom.

Forundrer meg ikke om problemene Sony nå har ift. PSN (som ikke er pga. andre ytre årsaker) er pga. all DDOS'ingen de har blitt utsatt for som igjen har tvunget de til å innføre tunge mottiltak som alltid vil skyve på balansen ift. tjenestekvalitet. Ikke minst tar slikt ekstremt lang tid å få kjørt inn skikkelig og krever ofte konstant oppfølging av meget kompetent mannskap som ofte er strukket mellom mange oppdragsgivere.

Mengden av sikkerhetstiltak man innfører for å beskytte seg mot uønsket aktivitet mangedobler kompleksiteten ift. å opprettholde en god tjenestekvalitet. Dette vil man se spesielt rundt høytider og ferier hvor spesialkompetansen har fri etc. Mye av skylden kan man legge på ondsinnede grupper som har gjort livet surt for alle. By proving a point you might just destroy the thing you want.

Det trenger ikke være store ting som oppstår, men små ting som velter store lass og som kan fikses raskt når mannskapet er tilgjengelig. Men disse små tingene kan det bli mange av.

EDIT:

Og ja, hadde jeg lest tråden du linker til ser jeg at de snakker om nettopp dette.

Igjen, slå av linjeutstyret ditt i 20 minutter så du får tildelt en ny IP adresse.

Dette funket ikke. 

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje gammeldags men jeg foretrekker å bruke kabel for å strømme innhold, særlig med så høy oppløsning og flerkanals lyd slik blant annet seriene til HBO har.  Vi begynte å se sesong 2 av GoT via Chromecast i går og opplevde flere ganger at den stoppet opp for å buffre og det holder ikke. 

Bildekvaliteten ifra HBO Nordic er rimelig ræva for å være ærlig. Men jeg ser ingen forskjell på Wifi eller kabel. Og Airplay biten deres virker veldig bra. Ingen buffring eller tull. Men at dem burde få opp bitraten det er det ingen tvil om...for den kan umulig være høy. 

Netflix er jo helt rå på bilde kvalitet i forhold. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...