Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

De har vel ikke gått ut med mer detaljer enn at den nye er litt mer energieffektiv, noe som kan bety at den støyer mindre. Dessuten er hele klossen nå matt svart. Jeg ville gått for siste revisjon, ikke minst fordi jeg tror 1TB blir kjekt å ha etter hvert hvis du kjøper en del spill.

Grunnen til at konsollene revideres hele tiden og kommer i nye modeller er vel helst for å få ned prisen og tilby en bedre deal for kundene i samme slengen. Mindre varmeutvikling gir mindre slitasje, noe som gjør at konsollen lever lengre, noe som igjen gjør kundene mer happy og det igjen øker sannsynligheten for at du fortsetter å kjøpe spill og utstyr, som er den egentlige melkekua. Hardware i selve konsollen er ved lansering solgt med ca null margin om den ikke er negativ slik den var ved PS3 lanseringen, men det er det nødvendig for å få teknologien ut i markedet og få bygget opp en stor nok kundebase. Hvor mye lagringsplass en trenger henger nok greit sammen med bruksmønstret og om man omfavner den digitale distribusjonsmåten for store spillsamlinger og evt film. Har fremdeles en 360 med 20 GB disk og det er litt i minste laget, men har ikke nådd taket på PS4 enda, men så sletter jeg også ting jeg ikke lengre har noe interesse av og kjøper spill på plate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS4 kobler seg til trådløst og funker godt di 2 plasser son min kobler seg til alt etter kvar han er. Ser difor ingen problem med å skaffe meg PS4.

Kan jo være andre plasser i nettet flaskehalsane oppstår. Hjelper ikkje om Sony har aldri så stor bandbredde viss all trafikk må gjennom nålauger for å komme fram til sluttbrukeren.

Lenke til kommentar

Herregud, har hat problemer med playstation network i hele dag. Jeg får error NW-31456-9. Ser ut som det er noe med nettet mitt, kommer ikke inn på nettsiden https://account.sonyentertainmentnetwork.com/. Jeg må bruke hola for å komme inn på den. Virker som jeg har blitt blokkert ute eller noe sånt.

Noen som har peiling? Kan dette være dns problem? Jeg har prøvd å resete router og endre på nettverk innstillinger på ps4en.

Lenke til kommentar

Det alle må gjøre når de har problemer med noe som helst ift. nettverk. Slå av routere du har og modem til nettleverandør i 20 minutter så du er sikker på at du bls. blir tildelt en ny IP adresse. Da kan du liksågodt slå av PS4 samtidig om den har stått mye i standby osv.

Virker som mange har ymse problemer i nettverkene sine som de så skylder på Sony. At Sony har ustabilitet til tider er helt klart, men at man har lett for å skylde andre problemer på Sony er også helt klart i typisk "det funket når jeg restartet PCen ja, da var det ikke serveren likevel".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Begynner å lure på om omdømmebyggerne til MIcrosoft har funnet tråden.

Ja denne tråden lukter veldig Xbox fanboy nå. Har hatt min Ps4 siden mars og har hatt 0 tilkoblings problemer.

vel, da ha du hatt veldig flaks av en grunn, det er tydelig kjent at PSN serverene ikke er helt der de burde være.

hadde det vært xbox fanboys som du sier og veldig lite problemer med PSN ville det ikke vært slike artikler:

http://kotaku.com/ps4-owners-campaign-for-a-better-psn-1716808474

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om omdømmebyggerne til MIcrosoft har funnet tråden.

Ja denne tråden lukter veldig Xbox fanboy nå. Har hatt min Ps4 siden mars og har hatt 0 tilkoblings problemer.

Folk må slutte å flagge fanboykortet så raskt her inne. Enten er du svært heldig ellers så spiller du veldig lite online, kanskje? Og alle nedlastingene dine går sikkert uanna i en fei også?

PSN er ikke optimalt slik det er i dag i hvertfall. 

Ingen jeg kjenner gidder å ha noe særlig med One å gjøre da, så da får jeg bare bite tennene sammen og holde ut med PSN. Stort sett så fungerer det jo greit å spille, men når det kommer til nedlastinger er det veldig bingo syns jeg.

Min erfaring tilsier at dette med nedlastingshastigheter var VELDIG bra i starten, kanskje det første halvåret. Da lastet jeg ned spill ganske så radikt. Men jeg tror rett og slett Sony og de som drifter serverparken ble tatt på senga av den overveldende suksessen til konsollen. Derav trafikken opp mot serverene.

Eller noe sånt.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke at folk har så mye problemer, PSN går stort sett knirkefritt hos meg og ekstremt sjeldent jeg opplever noe nedetid. Nedlastningstider kan variere, men der også går det stort sett kjapt unna og ikke i nærheten så tregt enkelte her på forumet opplever. Kansje jeg er ekstremt heldig, men ser lite til problemene som beskrives.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt problemer med PSN utover at nedlastingen ikke akkurat gir meg valuta for pengene for bredbåndet, men jeg spiller ikke mye online.

Det største problemet mitt med PS4 er at de har prøvd å å omdefinere av-symbolet (brutt krets) til "hvilemodus". Hvorfor i heite helvete må jeg gå et ekstra skritt for å skru av maskinen? Jeg tror det skyldes at serverbelastningene blir lavere hvis alle oppdateres automatisk.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Forstår ikke at folk har så mye problemer, PSN går stort sett knirkefritt hos meg og ekstremt sjeldent jeg opplever noe nedetid. Nedlastningstider kan variere, men der også går det stort sett kjapt unna og ikke i nærheten så tregt enkelte her på forumet opplever. Kansje jeg er ekstremt heldig, men ser lite til problemene som beskrives.

Jeg er helt enig, ja kanskje jeg er heldig, Spiller endel online ja så er ikke fordi jeg spiller lite at jeg ikke har opplevd det. Nedlasting har gått som forventet med mitt søppel ADSL, går like fort på pc btw. Ja forventet nesten at noen skulle bli sure når jeg sa xbox fanboys men jaja. Men kansje jeg og du Happyherb er superheldige men tviler. Ja det er nok ikke 100% perfekt men det er ingen slike tjenester. 

Lenke til kommentar

Når det kommer til nedlasting hastighet så virker det som det et litt som lotto hvem som er påvirket. Eller kunnskap om hva bra nedlasting hastighet er for noe i 2015? Ikke vet jeg.

Jeg har brukt PSN siden det startet for rundt 8 år siden og tjenesten har alltid vært dårlig. Dårlig om en sammenligner den med tjenester som Xbox Live og Steam.

Hvor PSN fks må ha nede tid for vedlikehold med jevne mellomrom så er XBL og Steam oppe å går nesten kontinuerlig uten nevneverdige problemer. Og med nedlasting hastigheter slik det skal være i 2015.

Dårlig nedlasting hastighet.For mye planlagt nede tid. For mye nede tid pga tekniske problem eller angrep. Mangel av funksjoner. For mye problemer med funksjoner og tjenester.

Og om noen tror jeg er en Xbox fanboy så kan jeg jo vise frem mitt spill område...  :woot:

HAQL0ll.jpg

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...