Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Tittelen er så fantastisk at vi satte noen egne husregler for å få mest mulig ut av det. Man måtte si hele tittelen, ingen forkortelser eller noe slikt, det måtte sies så fort man klarte, og man måtte trykke inn hele tittelen så mange ganger som mulig i samtaler. Så da gikk gjerne samtalene noe slikt:

Kompis: Nå er det lenge siden vi har spilt Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars. Lyst til å spille Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars?

Meg: Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars? Ja, jeg har kjempelyst til å spille Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars!

Kompis: Får skru på PS3-en da, så vi kan spille Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det originale navnet må ha vært ment som en spøk, for alle vestlige utviklere prøver å gi spillene sine korte og fengende navn. I Japan derimot er det mye vanligere at titlene skal være lange og beskrivende for innholdet i spillet, slik som Devil Castle Dracula X: Rondo of Blood, som i vesten bare heter Rondo of Blood.

Lenke til kommentar

Noen andre som har kjøpt resident evil revelations 2 full season (det som er på tilbud nå)? Har fått kvittering på at jeg har kjøpt det (kjøpte det sammen med grim fandango), men får bare opp grim fandango i library, og finner ikke noe sted å laste ned RE.

 

Står "free" hvis jeg manuelt søker opp RE og ser hver enkelt episode hver for seg, men er det sånn det er meningen at man skal laste det ned?

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Noen andre som har kjøpt resident evil revelations 2 full season (det som er på tilbud nå)? Har fått kvittering på at jeg har kjøpt det (kjøpte det sammen med grim fandango), men får bare opp grim fandango i library, og finner ikke noe sted å laste ned RE.

 

Står "free" hvis jeg manuelt søker opp RE og ser hver enkelt episode hver for seg, men er det sånn det er meningen at man skal laste det ned?

ja du må laste ned episodene hver for seg, dette gjelder forresten alle episodebaserte spill viss man kjøper season pass

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Får så mange snodige meldinger. Nå nettopp var det en som ville spille nøyaktig samme game mode med meg som jeg spiller med noen andre akkurat nå. Hvis jeg spiller en game mode alene så er det jo greit å spørre, siden jeg kanskje heller vil spille sammen med noen. Men når han ser at jeg er online, så ser han jo også hva jeg spiller og at det er en game mode hvor jeg spiller med noen andre.

 

Har også de som vil spille selv om jeg ikke er online. De spør ikke om vi skal spille senere (når jeg etter hvert logger på), men de vil spille her og nå.

 

Får også stadig venneforespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er. De sier ingenting om hvem de er, hvor de fant meg eller hva de vil spille. Så hvis jeg gidder å legge dem til, så må jeg bare vente på at de tar kontakt. Flere som har PSN'en min og sier at jeg skal legge dem til, når de bare kunne lagt til meg...

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Hehehe, hva slags spill er det du spiller da, og er du god i de spillene, siden så mange sender deg melding? Deler du ditt psn nick mange steder?

 

Jeg får nesten aldri meldinger. :p

Samme her :p løper ikke rundt å gir visittkort med psn nicket mitt på til fremmede. Har lagt ut nicket i den PSN nick tråden :p er nå en person som har lagt meg til. Men får noen meldinger av kompiser i ny og ne men ikke av random folk nei.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som den nye PS4en som ble lansert nylig i Japan ikke bare er lettere og bruker mindre strøm, men den bråker mindre også. Spørs om jeg ikke prøver å få byttet til meg den når den lanseres i Norge.

 

Også en gledelig nyhet at Sony har begynt å kjøre world wide-oppdatering på storen. Nå slipper vi i norden å vente til Tirsdag med at PS Store skal bli oppdatert. Nå er det Tirsdag som gjelder. 

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Jeg også får en del venneforespørsler fra ukjente folk. 

Jeg spiller en del BF4. å da ser jo folk nick'et mitt når jeg skyter dem, eller om vi på lag. 

 

Men jeg legger aldri til folk jeg ikke vet hvem er.. er så redd for å få min PS konto hacket :p

Lenke til kommentar

Ser ut som den nye PS4en som ble lansert nylig i Japan ikke bare er lettere og bruker mindre strøm, men den bråker mindre også. Spørs om jeg ikke prøver å få byttet til meg den når den lanseres i Norge.

 

Også en gledelig nyhet at Sony har begynt å kjøre world wide-oppdatering på storen. Nå slipper vi i norden å vente til Tirsdag med at PS Store skal bli oppdatert. Nå er det Tirsdag som gjelder.

 

Mindre støy gjør den litt mer attraktiv, må innrømme det. Men regner med det også er forskjeller mellom disse maskinene slik som med dagens.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Eg får 1-5 venneforespørsler fra italienere hver eneste dag, begynner å bli irriterende. Noen få skriver noe på italiensk som jeg ikke forstår bæret av. Fan og YouTube forstår jeg jo, men har en video på YouTube med 11 visninger så tviler på at det er derifra hehe.

Lenke til kommentar

Hehehe, hva slags spill er det du spiller da, og er du god i de spillene, siden så mange sender deg melding? Deler du ditt psn nick mange steder?

 

Jeg får nesten aldri meldinger. :p

 

Spiller bare FIFA og har PSN'en min ute på tre nettsider (EA-forumet, FVPA og Reddit), så det ramler stadig inn venneforespørsler og meldinger fra folk jeg ikke aner hvem er. Har oppgitt at det er to game modes jeg vil spille, en game mode hvor man kan være opptil 11 stykker og en game mode hvor man bare kan være to. Og hvis de ikke skriver hva de vil spille, så begynner ikke jeg å spørre om det :p jeg vet i det minste at det er FIFA de vil spille.

 

Jeg er en av veldig få som har tenkt at det er ålreit å vise til litt statistikk når jeg vil finne noen å spille med, slik at andre får et inntrykk av hvor god eller dårlig jeg er, og hva som er mine styrker og svakheter, så jeg prøver å alltid legge ut skjermbilde av det. I mine øyne er statistikken god nok til at mange burde være interessert, men selv om jeg ser god ut på papiret, så er det ikke sikkert at andre er fan av spillestilen min. Og det sies jo ofte at statistikk kan lyve. Hehe.

 

De fleste skriver bare at de er så fantastisk gode, at de har spilt i X antall år osv. Veldig mange som ikke nevner hvilken konsoll de er på engang når de leter etter noen å spille med.

 

Er stort sett briter som kontakter meg, men også amerikanere, tyskere, en nederlender, en polakk, en fra en karibisk øy (han mister forbindelsen hele tida, haha)... Var en fra New Zealand som ville spille med meg, men den forbindelsen var så dårlig at det bare var å gi opp. Spiller nesten aldri med nordmenn, verken kjente (ingen av mine irl-venner har PS4 og ingen av dem er særlig fotballinteresserte) eller ukjente.

 

Blir gjerne kontaktet av flere personer daglig, men legger jo litt opp til det selv når jeg er så aktiv og i tillegg har flere PSN-kontoer.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

altså, hvis dere er så ikke fornøyde så hjelper det lite å suttre om det. eneste løsning er å ikke betale for det eller bruke det.

Lenke til kommentar

Om brukergrensesnittet på XBO blir så bra som det ser ut som. Samt det er raskt og behagelig å bruke. Så kommer nok jeg til å avslutte PS+ abonnementet og kjøpe mest spill til XBO i tiden fremover. 

 

Det kombinert med den helt sykt råe hånd kontrolleren som kommer i September. Samt Xbox Live sin stabilitet gjør at et slikt skifte høres bare mer å mer fornuftig ut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...