Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om håndtak hjelper så veldig mye, for det er utestet for min del. Tror nok det hjelper på. Når det er sagt lønner det seg jo uansett å ta pauser og bevege seg litt før rompa slår røtter.

Finnes grep som skal gjøre opplevelsen mye bedre enn originalen. Har ikke testet det selv, men har lest om flere varianter som får skryt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å banne i kirken altså.. Men jeg får samme følelse etter en halv time med min new 3ds xl. Maskinene er for små og har knappene alt for tette. Jeg har ikke barnehender lenger:(

Jeg har vanlig 3ds. Der kjøpte jeg grepet. For den ble altfor liten.

Lenke til kommentar

Ikke for å banne i kirken altså.. Men jeg får samme følelse etter en halv time med min new 3ds xl. Maskinene er for små og har knappene alt for tette. Jeg har ikke barnehender lenger:(

Jeg har enda til gode å omfavne en ergonomisk god håndholdt konsoll. Har eid GBA,PSP,VITA og 3DS 1.generasjon. Ikke har jeg særlig store hender heller.

Har vel funnet at hånholdte konsoller rett og slett er penger i dass for min del :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Elsker 360 kontrolleren (PS4 har blitt mye bedre), men selv den kan gi vondter ved mange timers spilling. Ofte fordi man ikke slapper godt nok av i hendene når det er intens PvP ol.

Tror ikke det finnes noe spillutstyr som ikke gir plager etter mange timer titt og ofte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg eier både New 3DS XL og PS Vita, og ingen av de gir meg noe som helst smerte i hendene. Jeg har også store hender. Folk er forskjellige, synes ikke noen bør la seg skremme av ergonomien hvis man vurderer å kjøpe. Ps Vita er en herlig liten maskin, remote play pluss de månedlige ps+spillene gjør maskinen til et veldig bra kjøp h is man allerede har ps4.

Du kan eventuelt kjøpe et grep til maskinen. Det hjelper visst for de fleste, jeg har aldri hatt behov for et selv.

Prøv å få tak i den første Vitaen. Oled-skjermen på denne er fortsatt blant det beste på markedet. Råsexy.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg er sikkert ikke den eneste her som fikk epost igår om at ESO karakterer er kopiert og at en spill nøkkel kommer på epost til mandag. Dumt vi ikke kunne starte å laste ned litt tidligere..er vel forholdsvis stort spill. 60gb om jeg husker feil... :p 

Lenke til kommentar

Herre jesus hvor tregt det går å laste ned fra PS store nå. Laster ned hele 0,2 mb per sekund. Har prøvd Google DNS, slå av og på og la den stå i standby. Herre faen at det er mulig å betale for servere som drives av tråsykler.

Lenke til kommentar

Elsker 360 kontrolleren (PS4 har blitt mye bedre), men selv den kan gi vondter ved mange timers spilling. Ofte fordi man ikke slapper godt nok av i hendene når det er intens PvP ol.

Tror ikke det finnes noe spillutstyr som ikke gir plager etter mange timer titt og ofte.

Sliter jeg heldigvis ikke med, 70 timer sist uke uten noe antydning til smerte ;)

Lenke til kommentar

"Steam Refunds

You can request a refund for nearly any purchase on Steam—for any reason. Maybe your PC doesn't meet the hardware requirements; maybe you bought a game by mistake; maybe you played the title for an hour and just didn't like it."

Endelig! Så mye penger jeg kunne spart om dette kom tidligere. Dette vil definitvt plastre på såret med manglende demo og trial som har plaget industrien en del år nå.

Så får man håpe PSN og Live følger etter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gode nyheter ja. Men det står litt lenger nede i annonseringen at hvis de har grunn til å tro at du misbruker returretten, så kan de nekte deg. Lurer på hvordan de definerer misbruk. Hvis du bruker løsningen som en erstatning for demoer og benytter deg av retten svært ofte så kan det hende at Steam vil rynke litt på nesa etterhvert. Forhåpentligvis er de ikke for strenge her.

Lenke til kommentar

Gode nyheter ja. Men det står litt lenger nede i annonseringen at hvis de har grunn til å tro at du misbruker returretten, så kan de nekte deg. Lurer på hvordan de definerer misbruk. Hvis du bruker løsningen som en erstatning for demoer og benytter deg av retten svært ofte så kan det hende at Steam vil rynke litt på nesa etterhvert. Forhåpentligvis er de ikke for strenge her.

Uansett om det viser seg at jeg rynker på nesa av spill litt for ofte og leverer tilbake så vil jeg tape mindre penger enn jeg har gjort med titlene som ikke er spilt til nå. Vil jeg begynne å få avslag på refunds vil jeg igjen stoppe å kjøpe spill og gå tilbake til å kjøpe veldig få spill og for det meste rimlige titler med mindre tapsrisiko.

Uansett vil dette være noe som setter krav til spillbransjen slik at de ikke taper store penger på refunds pga. håpløst buggy lanseringer.

Jeg vil nok også bruke denne muligheten til å foreta demo av et spill jeg ikke vet om jeg har lyst på. Forbeholder meg retten til det så lenge ordningen eksistere med "no questions asked". At bransjen spekulerer i salg pga. manglende demo/trials er noe jeg sterkt misliker.

Jeg håper også det blir offentlig realtime statistikk på hvor mange refundrequests spillet har fått. Dette vil være en enkel men kraftig tilbakemelding til kjøpere og utviklere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

På 1 time?

Theo tok ikke med hele annonseringen. Du kan få full refund så lenge du ikke har spilt det i mer enn 2 timer, og så lenge det ikke er mer enn 14 dager siden du kjøpte. Utenom det er det visst ingen begrensninger, men de vil slå ned på misbruk. Ganske fin ordning. Hadde vært bra hvis ps4 og xbox one fikk det samme.

(Har ikke link her, på mobilen)

Jeg tror faktisk at Steam vil tjene på dette. En slik ordning gjør at kunden føler seg mer trygg, og det er lettere å gjøre impulskjøp hvis man vet at man kan få pengene tilbake hvis det er en turd. Som igjen betyr mer salg. Lurt.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trur ei slik tilbakebetaling vil være viktigare til PC enn til konsoller. Både MS og Sony er meir ops på kva spill som kjem på konsollane og har muligens meir enn ein finger med for å følge opp om utviklinga viss spillutvikler er fersk eller ber om hjelp. På PC er det meir fritt fram og dertil mykje meir rusk av spill eg har angra bittert på å bruke tid på å sjekke ut. Dette vil på ein måte medføre at man kan sjekke ut eit spill og angre seg viss det er møkk. Burde bli positivt for spillmarkedet.

Lenke til kommentar

Noen her som streamer fra PS4 til Vita, fungerer det ok? Vurderer å skaffe en slik at jeg kan spille singelplayer når dama ser på Kardashian osv.

Jeg har prøvd.. Syntes det fungerte bra, men har ikke prøvd skytespill, eller andre spill hvor presisjon er superviktig.. Prøvde mer lette spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Trur ei slik tilbakebetaling vil være viktigare til PC enn til konsoller. Både MS og Sony er meir ops på kva spill som kjem på konsollane og har muligens meir enn ein finger med for å følge opp om utviklinga viss spillutvikler er fersk eller ber om hjelp. På PC er det meir fritt fram og dertil mykje meir rusk av spill eg har angra bittert på å bruke tid på å sjekke ut. Dette vil på ein måte medføre at man kan sjekke ut eit spill og angre seg viss det er møkk. Burde bli positivt for spillmarkedet.

Tja, når vi ser hva som har kommet ut på forrige generasjon av konsoller, og spesielt Nintendo sin Wii og Wii U så burde dette forsåvidt kommet på konsoller for mange år siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...