Spartapus Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Har bestemt meg for ikke å gå i The Witcher-fella igjen. Kjøpte både 1 og 2 og endte med å gå lei av begge etter kort tid, selv om begge spill så veldig fristende ut da jeg kjøpte dem (dog likte jeg 1 mye bedre enn 2). Samme med Witcher 3; ser fantastisk ut, men jeg vet jeg kommer til å kjede meg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Vel dette sier alt om Witcher 3 skandalen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1666237&p=22529648 Bye bye CPR, nice to have know ya. Trust removed. Endret 21. mai 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
jeh87 Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Har det blitt en skandale? :S Synes flere og flere bare skryter så av dette spillet jeg. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Det er langt fra en skandale ja, høster enormt god kritikk fra alle kanter, selger som hakka møkk. Desuten er det enormt mye bedre enn witcher 1 og 2. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Er vel bare pc folket som klager. Ingenting nytt altså. 4 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Det spørs vel det. Jeg spiller på en tre år gammel laptop og opplever bedre flyt enn alle på konsoll. Er svingende fornøyd med å ha det til PC, selv om jeg har det meste på low. Jeg personlig klager ikke på noe! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Skandalen går ikke på at spillet er dårlig men hvordan CPR har løyet i media i 2 år og holdt PC gamerne for narr. Some care, some dont. Endret 21. mai 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Dersom du mener CPR aktivt har gått inn med dette som businesstrategi så må jeg gratulere deg med dagens innlegg.. Det har blitt skrevet mange ganger om spillutvikling at det ligger mer bak det endelige sluttresultatets kvalitet kontra noe de har vist for ett eller flere år siden, og at noe av det er det forbrukere/utgivere/investorer som må ta støyten for. Hadde jeg vært utgiver hadde jeg også dratt ut et par elementer, lansert det som preorder DLC og hypa opp max før utgivelse for å sikre cash før spillet i det hele tatt er gitt ut. Sålenge ingen straffer meg for det er det bare å overhøre gnålet og sutringa og så gjenta det 3-4 år etter.. Dette lar seg nok best kurere ved å ikke forhåndsbestille eller ved å boikotte et spill, men det vet vi jo ikke kommer til å skje. Å sutre over det på et forum hjelper heller ikke. PS. Man vet hvor langt det har gått når man får beskjed om å sikre seg et spill ved å kjøpe en digital preorder. Hva da? Sikre seg et digitalt innhold? Blir dere utsolgt for det, eller? 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Det er da helt vanlig i entreprenørskap at sluttresultatet avviker fra det man både i utgangspunktet og underveis kunne se for seg. Spillbransjen er ikke vaksinert mot dette. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Dersom du mener CPR aktivt har gått inn med dette som businesstrategi så må jeg gratulere deg med dagens innlegg.. Det har blitt skrevet mange ganger om spillutvikling at det ligger mer bak det endelige sluttresultatets kvalitet kontra noe de har vist for ett eller flere år siden, og at noe av det er det forbrukere/utgivere/investorer som må ta støyten for. Hadde jeg vært utgiver hadde jeg også dratt ut et par elementer, lansert det som preorder DLC og hypa opp max før utgivelse for å sikre cash før spillet i det hele tatt er gitt ut. Sålenge ingen straffer meg for det er det bare å overhøre gnålet og sutringa og så gjenta det 3-4 år etter.. Dette lar seg nok best kurere ved å ikke forhåndsbestille eller ved å boikotte et spill, men det vet vi jo ikke kommer til å skje. Å sutre over det på et forum hjelper heller ikke. PS. Man vet hvor langt det har gått når man får beskjed om å sikre seg et spill ved å kjøpe en digital preorder. Hva da? Sikre seg et digitalt innhold? Blir dere utsolgt for det, eller? Da må jeg gratulere deg dagens feiltolkning. Saken er enkelt og greit, de visste hvilke valg de måtte ta underveis, dette kunne de komunisert klart og tydelig men benektet det. Der ligger sakens kjerne enkelt og greit. Som det skrives her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1666237&page=4&do=findComment&comment=22530689 Men back to topic, PS4 spill. Endret 21. mai 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Har bestemt meg for ikke å gå i The Witcher-fella igjen. Kjøpte både 1 og 2 og endte med å gå lei av begge etter kort tid, selv om begge spill så veldig fristende ut da jeg kjøpte dem (dog likte jeg 1 mye bedre enn 2). Samme med Witcher 3; ser fantastisk ut, men jeg vet jeg kommer til å kjede meg. Det er ikke en felle, Witcher 3 er milevis bedre enn bade 1 og 2, som jeg ikke synes var noe bra. Men liker du ikke rpg er det jo alikevell ikke noe for deg Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Og man merker det veldig mye mer når man faktisk sitter det med gamepaden i hendene. Synd folk flest bare avfeier det som noe grafisk siden det gjør så mye for gameplayet. Jeg tar 60fps over grafikk any given day. Ene og alene derfor jeg for tiden syns det Dark souls 2 Scholar of the first sin er bedre enn bloodborne. Flyten ved 60 fps er så utrolig deilig kontra 30fps. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Bloodborne er så mye bedre enn Dark souls at du ikke skulle tru det var de samme utviklerene Men hadde ikke gjort noe med 60 fps nei. Hverken grafikk eller fps er det viktigeste i spill, men story,gameplay og setting.. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Har bestemt meg for ikke å gå i The Witcher-fella igjen. Kjøpte både 1 og 2 og endte med å gå lei av begge etter kort tid, selv om begge spill så veldig fristende ut da jeg kjøpte dem (dog likte jeg 1 mye bedre enn 2). Samme med Witcher 3; ser fantastisk ut, men jeg vet jeg kommer til å kjede meg. Det er ikke en felle, Witcher 3 er milevis bedre enn bade 1 og 2, som jeg ikke synes var noe bra. Men liker du ikke rpg er det jo alikevell ikke noe for deg Det er favorittsjangeren min, men Witcher 2 fenget meg ikke mens Witcher 1 spilte jeg faktisk en god stund, men all traskingen frem og tilbake gjorde at jeg til slutt ikke hadde det moro. Uansett tror jeg ikke jeg orker et nytt WRPG nå, da de pleier å bli altfor paddet for min smak - ble gal av alle fetch questene og blomsterplukkingen i Dragon Age: Inquisiton. Kanskje jeg tester TW3 senere, når det er blitt billig. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Ja du bør teste det viss du liker sjangeren, det er enormt mye bedre enn witcher 1 og 2. Liker det bedre enn jeg gjorde med dragon age og eso når de kom ut med nye spill. Mens witcher 1 og 2 ligger bak eso og dragon age for min del. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Samtidig er det nok ingen tvil om at vi er inne i toppen av hype-fasen nå som spillet akkurat er kommet ut, med skinnende reviews og folk som er blitt overveldet av førsteinntrykket. Erfaringsmessig vil det alltid komme mer kritiske blikk etter at folk har fått spilt noen uker og sett spillet mer i dybden. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Det er ikke min erfaring... Min erfaring er at etter et par dager er stort sett alt rundt spillet kjent. Førsteinntrykket teller enormt mye, bare se på Sim City vs. Cities Skyline 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Har fått spilt litt Witcher 3 nå. Ikke kommet så langt, men drept en Griff og gjort litt dilldall. GOTY! 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Har fått spilt litt Witcher 3 nå. Ikke kommet så langt, men drept en Griff og gjort litt dilldall. GOTY! Helt enig... Helt rått spill! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Det er ikke min erfaring... Min erfaring er at etter et par dager er stort sett alt rundt spillet kjent. Førsteinntrykket teller enormt mye, bare se på Sim City vs. Cities Skyline Jeg tror man trenger i det minste 10-20 timer for å kunne vurdere om et så stort spill som TW3 lever opp til hypen. For de fleste tror jeg det tar mer enn noen dager etter release, pluss at det tar en viss tid fra inntrykkene synker inn til det begynner å bli skrevet om det på nettet. Det var mye ukritisk lovprising av Dragon Age: Inquisition da det kom, man må spille det en del timer før det blir åpenbart hvor repetivt det er og hvor lite interessant hovedhistorien er. Selv holdt jeg på i vel 30 timer før det begynte å tære på tålmodigheten. Uansett, jeg skal følge med på diskusjonene rundt TW3 fremover, så får vi se. Alle vurderinger som gjøres på hype-toppen akkurat nå anser jeg for å være noe ukritiske. Har fått spilt litt Witcher 3 nå. Ikke kommet så langt, men drept en Griff og gjort litt dilldall. GOTY! Case in point. Endret 22. mai 2015 av Spartapus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå