Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men utviklerene kunne ofret litt og kjørt alle spill I 60 fps. De synes tydeligvis litt bedre grafikk er viktigere enn litt bedre gameplay.

Det er ikke nødvendigvis kun pga grafikken en spill utvikler velger 30FPS. Det er ikke bare grafikken i et spill som bruker hardware ressurser, CPU'en vil også få mindre tid på seg for hver frame med høyere framerate.
Jeg hadde foretrukket 60FPS i de fleste spill, men jeg mener det avhenger av spillet. Hvis en spillutvikler først går for 30FPS er det viktig dem gjør det skikkelig mtp stabil 30FPS, god input prosessering og glatte animasjoner (som kjører på en separat framerate). Forza Horizon 2 er et eksempel på "30FPS done right". 
Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Destiny er et fint eksempel på at 30fps funker! Uansett hvor mye som skjer på skjermen samtidig så er fps dønn stabil, i tillegg til at draw distance er ganske høy i spillet slik at mye vises samtidig. For all del, 60fps i et skytespill er å foretrekke, ville bare understreke at det ikke er 100% nødvendig.

Lenke til kommentar

Forskjellen på 30 fps og 60 fps i Last of Us er helt sinnsyk. Til og med samboeren min, som ikke gamer noe særlig og aldri har rørt noen grafikkinnstillinger synes det var stor og merkbar forskjell. 

Så til dere som fortsatt sier dere ikke ser forskjell på 60 og 30 fps, test denne funksjonen på Last of Us. Eller fortsett å leve i deilig uvitenhet. (Ikke sarkastisk ment, det er en dyr og frustrerende forbannelse å være så kresen på fps som jeg er.)

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man både ser og merker forskjell, det er bare ikke alltid det utgjør noen praktisk forskjell for spillet. Noen spill funker utmerket godt med 30FPS og bedre grafikk. Jeg spilte TLOU:RE på PS4 + DLC. Jeg enablet ikke 30FPS locken men det var grafikken som imponerte meg ift. PS4 versjonen, ikke at jeg spilte i 60FPS på den typen spill.

Nå spilte jeg bare singleplayer storymode og at 30 vs 60fps har mer for seg i multiplayer FPS, helt klart.

Det er også helt andre ting som gjør spillbarheten bedre på PS4:

The higher resolution and frame count of The Last of Us Remastered combine to make the gameplay a little smoother this time around.

It's not a dramatic difference, so the game and AI do remain true to the original. But now there are fewer distractions like pop-ins and better texture detail.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man både ser og merker forskjell, det er bare ikke alltid det utgjør noen praktisk forskjell for spillet. Noen spill funker utmerket godt med 30FPS og bedre grafikk. Jeg spilte TLOU:RE på PS4 + DLC.

Joda. Men at spill "funker utmerket godt" er ikke det beste argumentet. Mange vil si at PS2-spill også fungerte utmerket godt i sin tid. Det betyr ikke at utviklingen bør stoppe.

Men det er enkelte konsollspill som bruker en eller annen form for hokus pokus for å gjøre 30 fps mer spillbart. Tror de gjør noe med motion blur og smoothing som gjør at 30 fps føles helt greit. Beste eksemplet jeg kommer på er Forza Horizon 2, jeg klarer ikke irritere meg over 30 fps-en i dette spillet.

Men uansett, det verste er jo fps som går opp og ned som en jojo. Stabil fps er å foretrekke, nesten uansett hvor lav den er.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

279,20 for plus medlemmer, 349 for alle andre. gjelder frem til 28 mai

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Vanskelig å si om det er billig nok til å forsvare et kjøp, enten liker man et spill eller så gjør man det ikke. Det er en sjanse man må ta uansett basert på hva man har lest og sett og bare du kan ta den avgjørelsen.

Selv likte jeg spillet godt, så i min verden er det billig nok til å forsvare et kjøp. Andre vil sikkert være helt uenig.

Lenke til kommentar

Ja kan i grunn ikke si at jeg klør i fingrene etter å fyre det opp, på noen måte.

Har blitt så vanvittig lite spilling siste måneden også. Mye fint vær, sykkelinnkjøp og selvsagt jobb har skylden for det.

Loftstuen har nærmest stått urørt. Både HIFI'en og spillekroken har fellt tårer tror jeg :p

Lenke til kommentar

Last of Us har denne funksjonen.

Det viste jeg ikke, har enda ikke spilt det. Venter enda på at det skal komme på tilbud.

Det var tilbud på det i nesten en hel mnd for noen uker sider :) Ellers et av de beste spillene jeg har spilt på 25 år med gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...